Avatar billede Slettet bruger
29. november 2019 - 10:18 Der er 2 kommentarer

Sprogændring ved login i Windows 2000

Hej,

Jeg har et Windows 2000 system hvor tastaturet ændre sprog (antager jeg).

Når jeg står ved login skærmen og trykker shift + "6" får jeg "^"
Når jeg så er logget ind og trykker shift + "6" får jeg "&"

Jeg havde i begge tilfælde forventet "&" og vil gerne have disse alignet men kan ikke finde ud af hvorfor!!

Nogen ide?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2019 - 11:51 #1
driver til dansk tastatur indlæses først når windows starter helt - og altså efter login, hvor du er på 'standard' dvs us-tastatur layout.
layout https://sites.google.com/site/brightmeasurement/_/rsrc/1365450861347/Home/keyboard-for-english-around-the-word/kb000%20us%20std%20kb.JPG
Avatar billede RogerWilco Seniormester
30. november 2019 - 13:41 #2
Hvis du i login-billedet klikker "Indstillinger" skulle den vise en indikation af, hvilket tastaturlayout der bruges, og den er du sikker kommet til at skifte fra "DA" til "EN".

Hold venstre Alt-tast nede, og tryk på venstre Shift-tast for at skifte mellem de tastaturlayout der er installeret. Dette er standard tastaturkombinationen, og kan ændres i Kontrolpanel.

Der gemmes forskellige indstillinger, alt efter om det er loginbilledet der vises, eller om man er logget ind.