Avatar billede s_m Seniormester
01. december 2019 - 11:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mapning af drev

Jeg vil gerne have drev P: til at pege på en bestem folder, så jeg gør følgende:

net use P "\\PcName\Users\UserName\OneDrive\Dokumenter\MyFolder"
Systemfejlen 67 opstod.
Netværksnavnet kan ikke findes.

Hvordan får jeg det til at virke (på Windows 10)?
Avatar billede perwolf Forsker
01. december 2019 - 15:21 #1
Mangler der ikke tegnet kolon efter P...?
net use p:"\\PcName\Users\UserName\OneDrive\Dokumenter\MyFolder"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2019 - 16:36 #2
Og nu mangler der et mellemrum mellem : og " :-)

Plus evt. et /Persistent:yes bagefter...

Men fejlsøgning - prøv at taste Win+R. Her skriver du stien "\\PcName\Users\UserName\OneDrive\Dokumenter\MyFolder"

Hvis den åbnes, findes netværksstien.

Hvis ikke den kan åbne, mangler du at lave "\\PcName\Users" til en delt folder.

Det nytter jo ikke at alle og enhver kan gå direkte ind på alle mapper på PC´en.

Jeg har dog en mistanke om at du i virkeligheden vil have fat på følgende share:

net use p: "\\PcName\c$\Users\UserName\OneDrive\Dokumenter\MyFolder" /Persistent:yes

Hvis ikke du har delt "Users" mappen, kan du "snyde" dig vej ind på C: drevet med det administrative c$ share.

Så, altså... - du mangler formentlig et eller andet i dit share - navnet eller at dele selve mappen du vil have adgang til.

Du kunne evt. nøjes med at dele "MyFolder" mappen - så ville din kommando se således ud:

net use p: "\\PcName\MyFolder" /Persistent:yes

Men er det lokalt på PC´en du ønsker at lave alt det her (Altså ikke fra en anden PC), vil jeg kraftigt råde dig til IKKE at lave det som et netværsshare, men i stedet som et lokalt drev med SUBST kommandoen:

SUBST P: "C:\Users\UserName\OneDrive\Dokumenter\MyFolder"

Så kører det rent lokalt på PC´en, og ikke via netkortet...
Avatar billede s_m Seniormester
02. december 2019 - 19:35 #3
Tak for svarene - det sidste eksempel (subst ...) var lige hvad jeg havde brug for :)