Avatar billede Jannickhess Professor
01. december 2019 - 14:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Download fra Onedrive Langsom, trods 1000/1000 mb/ps.

Da jeg vil Downloade flere mapper med Billeder, fra Onedrive over til min Computer, og det kan også godt lade sig gøre, men den har kun hentet 350 mb på de sidste 5 minutter.

Hvad kan grunden til dette være ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. december 2019 - 14:50 #1
Det du henter er nok megaBYTE  - hastigheden du angiver er MegaBITps.--
8bit=1 byte --  der kan være flaskehalse undervejs - lige fra ONEdrive ned til dit eget netværk - Jeg tror ikke de kan forvente det meget bedre - det kan variere med tidspunkt på døgnet mm.
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 15:13 #2
Kurt: 1000 megabit per sekund er stadig 125 megabyte per sekund. Dvs med en 1000 Mbit linje skulle man kunne hente 37 GB på fem minutter, ikke 350 MB. Det er stadig 100 gange for langsomt.

Men ja... hvis det ikke er opretters linje der er noget galt med (og det kan altid testes om den virker som den skal, f.eks. på fast.com), så må det være serveren. Og det er ikke til at sige hvorfor en server er langsom. Det kan der være mange forskellige grunde til.
Avatar billede Jannickhess Professor
01. december 2019 - 15:14 #3
Der er intet problem, når man uploader, det går fint stærkt, men er der ikke er måde hvorpå man så kan hente flere billede mapper på en gang.

Så Onedrive arbejder ikke lige så hurtigt som en almindelig Harddisk så åbenbart ?
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 15:23 #4
#3: Du skal lige huske at OneDrive har over 500 millioner brugere. Hvis 1% af dem bruger servicen til at downloade samtidig, er det fem millioner mennesker der skal dele de ressourcer servicen har til rådighed. Skulle de alle hente med 1000 Mbit, er det altså fem milliarder mbit upload-hastighed der skal bruges fra deres side. Så jo, den arbejder hurtigere end en almindelig harddisk.

Problemet med den slags services er altid, at det er svært at forudsige hvor mange der bruger noget på et bestemt tidspunkt. Selv med moderne cloud-services, der hurtigt kan skaleres op, eksisterer det problem. Enten sigter man for højt, og spilder penge på servere og båndbredde der ikke bruges, eller også sigter man for lavt, og så går det langsommere end folk forventer. Den slags sker.

Men hvis det bliver ved med den hastighed i lang tid, kunne det godt tyde på at noget andet er galt. OneDrive burde være en relativt hurtig service.
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. december 2019 - 16:27 #5
#slater
du har ret  - min hovedregning kiksede..
01. december 2019 - 18:13 #6
4#: Sådan kan du heller ikke direkte opsætte regnestykket, omend du selvfølgelig i det store hele har ret. Hastighed er skaleret efter brugertilgang.
Onedrive indekserer ikke on the fly når du downloader, så hvis du henter mange mapper i et samlet download, vil hastigheden nedsættes pga. langsom indeksering lokalt på deres server. Download mapperne én af gangen og hastigheden vil stige markant.
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 20:23 #7
#6: Hvilket kan ikke sættes sådan op? Naturligvis er der andre faktorer involveret end ren båndbredde, men jeg synes da ikke jeg gav udtryk for andet? Og ren indeksering bør være en mikroskopisk del af filoverførselstid med mindre filerne er 10 bytes stykket. HTTP handshakes tager længere tid end det, hvis filerne downloades med individuelle requests.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2019 - 10:00 #9
prøv at hente en mappe ad gangen - når du kommer til en langsom mappe, så kan der være fejl i en fils data, så den holder kopieringen tilbage.
Hvis du har en backup-mappe med store mængder pakkede data, så kan det være din viruskontrol, der går i baglås, da den typisk skal åbne og kigge efter.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
02. december 2019 - 11:39 #10
Hvis du køre trådløst vil du nok ikke kunne download med FULD (1000mbit) hastighed.  Så skal din wifi router og dit netkort undersøtte den hastighed.
Så vi går selvfølgelig udfra du køre med kabel.