Avatar billede sigyn Seniormester
02. december 2019 - 17:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tilslutning af tv med HDMI kabel virker kun lidt

Hej
Jeg tilslutter jævnligt min pc til min tv-skærm, oftest for at se billeder i større format. Sidst jeg gjorde det, virkede det også, men nu kan jeg kun se mit baggrundsbillede og procesliniein i bunden af skærmen på tv-skærmen. Jeg kan ikke se skrivebordsikonerne, og jeg kan ikke se åbnede sider/mapper.
Jeg har prøvet at sætte HDMI kablet i en anden pc, og det ser  rigtigt ud.
Jeg har også genstrtet både fjernsyn og pc, det hjalp ikke.
Har jeg fået trykket på et eller andet ved en fejl, eller, hvor skal jeg fejlfinde?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. december 2019 - 17:51 #1
Tast Windowstast + P, og vælg "Dubler" eller "Kun ekstern skærm". Så vil det virke.

Du har valgt "Udvid", så dit TV fungerer som en ekstra skærm. Sådan kan du også bruge den - du kan trække de ønskede vinduer til venstre eller højre ud af din PC skærm - så kommer du over på TV´et.
Avatar billede sigyn Seniormester
02. december 2019 - 17:57 #2
Tusind tak. Tænkte nok, at jeg havde været igang med noget fjumretastning. Jeg plejer ikke at pille ved skærmene :-)