Avatar billede Bims Novice
10. december 2019 - 17:31 Der er 10 kommentarer

Responsive billede

Hej

Nogen der ved hvorledes man laver et responsive baggrundsbillede
et billeder som fylder 100% width og er 529px højt?
Avatar billede Slater Ekspert
10. december 2019 - 18:15 #1
background-size: 100%;

Så kan du selv bestemme højden med height.
Avatar billede Slater Ekspert
10. december 2019 - 18:17 #2
- Og når du sætter en fast højde på, så ønsker du nok også
background-position: center;
Avatar billede Bims Novice
10. december 2019 - 18:35 #3
Ved godt det er meget af bede om, men har du et helt eks. på css koden dertil.
Synes det driller mig noget:-)
Avatar billede Slater Ekspert
10. december 2019 - 18:38 #4
Avatar billede Bims Novice
10. december 2019 - 18:51 #5
tak, men billedet bliver ikke responsive... eks www.sorenbuhrkal.dk/test.php
Avatar billede Slater Ekspert
10. december 2019 - 18:54 #6
Beklager, jeg glemte det vigtigste af det hele, background-size:

http://snip.kilolima.dk/#/wpu1Xr6
Avatar billede Bims Novice
10. december 2019 - 18:57 #7
ja, det havde jeg sat ind :-), men prøv engang at gøre browseren mindre. Så får man pludselig flere billeder.
Avatar billede Slater Ekspert
10. december 2019 - 19:06 #8
Ah, du mener i højden? Ja, det sker fordi du har en fast højde. Det kan du fjerne det ved at tilføje
background-repeat: no-repeat;
- men top og bund bliver naturligvis så baggrundsfarven i stedet, eftersom den faste højde skal fyldes ud med noget.
Avatar billede Slater Ekspert
10. december 2019 - 19:08 #9
Alternativt kan du udskifte background-size: 100%; med background-size: cover;
Det kan virke bedre i mange situationer, men der bliver jo så skåret noget af den anden vej i stedet, hvilket kan være uønsket.
Avatar billede Bims Novice
10. december 2019 - 19:21 #10
okay....kommer lige tilbage i morgen.
Men mange tak ind til videre:-)