Avatar billede Kroaen Juniormester
13. december 2019 - 10:08 Der er 4 kommentarer

HASTER Excel ark fylder meget

Hej alle,

Jeg har kopieret et Excel ark, tilrettet og gemt. Men det er pludselig gået fra 145 kb, til 39.000 til 500.000 kb. Hvad i alverden sker der?

Jeg har forsøgt at google lidt. Og har fundet en løsning der hedder "Clean Excess Cell Formating" som ikke har hjulpet. Herudover har jeg også forsøgt at "clear all" på alle andre celler end dem jeg bruger. Men har heller ikke hjulpet.

Nogen råd? Det er et drift værktøj på mit arbejde. Så skal helst have dette løst hurtigst muligt.
Avatar billede kim1a Ekspert
13. december 2019 - 10:59 #1
Prøv at kopier igen efter du nu har lavet det omkring, til en ny workbook sommetider falder den ned igen.
Avatar billede Kroaen Juniormester
13. december 2019 - 11:11 #2
Hvad menes der med at kopiere igen?
Avatar billede igoogle Forsker
13. december 2019 - 11:25 #3
for hvert ark skal du kontrollere og slutpunktet ligger der hvor du forventer, stil dig i a1 og tryk CTRL+END og hvis du ender ude for det for ventet område skal du rydde kolonner og rækker der ligger ude for det forventet.

Hjem --> ryd --> ryd alt

her efter gemmer du og genåbner og gemmer igen. så skulle du gerne være tilbage til alm størrelse
Avatar billede kim1a Ekspert
13. december 2019 - 13:01 #4
Jeg mente flytte formler og værdier til en ny projektmappe.