Avatar billede viborg2000 Mester
13. december 2019 - 14:03 Der er 2 kommentarer

Standard browser

Hej..

jeg har lavet et regneark, med en masse hyperlink.

derfor har jeg lavet en knap....  når man trykker på den starter en markro og derved åbner alle mine hyperlink på en gang...

problemet er bare at den åbner mine hyperling med Explore browser,,, den er jeg slet ikke glad for og vil gerne have den til og åbne med Google eller chrome

Er der nogen der kan se hvordan den skal skæres
Avatar billede Jan K Ekspert
13. december 2019 - 15:20 #1
Er det ikke bare at indstille din standardbrowser i Windows til fx Chrome. Det virker i hvert fald hos mig. Excel har ikke selv nogen indstilling til at styre hvilken browser, der åbnes med.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2019 - 23:31 #2
Manglede lidt introduktion af hvilket Operativ system man referrer om, men nu hvor Windows 10 er meget snart standard OS, formoder jeg at man snakker om hvordan man skifter standard browser fra Internet Explorer om til Google Chrome.

YouTube vejledning:

Fra Chrome: Når man starter den vil der forekomme en besked, om du vil have det som standard browser, dette skal bare accepteres.
Men, hvis dette ikke forevises, skal du blok trykke på Åbn menu, og dette vil åbne indstillings oversig. Rul ned på bunden og her kan man finde "Angiv som standard browser". Tryk på den og du vil have besked lige nedenunder at dette er nu dit standard browser.

https://youtu.be/_avsiaTfxJg

Fra Windows 10 Microsoft vejledning:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028606/windows-10-change-your-default-browser

https://youtu.be/aKq76pDFxng

1. Tryk på Windows Logo / Startmenu.
2. Indtast Standard App.
3. Find Browser og tryk på den.
4. Skift den til Chrome.
eller
1. Tryk på Windows Logo / Start menu.
2. Tryk på Indstillinger / Tandhjul.
3. Tryk på Apps.
4. Tryk på Standard Apps.
5. Find Browser og tryk på den.
6. Skift den til Chrome.