Avatar billede choste Novice
13. december 2019 - 16:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Prosonic DVD

kan denne dvd afspille  Prosonic DVD afspiller HDVD-330 afspille landkode 1 dvd film  jeg vel være 100 prosent sikker på at kan afspille landkode  1 film enden køber enden jeg køber dvd afspillern  fordi jeg ikke få pengene tilbage vis  den ikke afspille film
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. december 2019 - 17:03 #1
Jeg har en Kennex DVD 23 K1. Der er et logo på med et 2 tal (Region 2 )- dette viser at maskinen IKKE er kodefri, men ikke desto mindre ER den kodefri. Jeg købte den brugt af en privat, der havde en datter der havde været i USA hvor de anvender kode 1. Der fulgte en region 1 DVD med og denne kunne sagtens afspilles. Yderligere kan den også afspille det amerikanske NTSC-signal. I Europa anvender vi PAL-systemet.

Prøv at lede i Den Blå Avis eller Gul og Gratis. Det var der jeg fik fat i min maskine.
Yderligere kan DVD som dyrere afspillere kan have besvær med at afspille, i mange tilfælde afspilles på en billig afspiller af en mere eller mindre ukendt mærke.
Avatar billede eurositi Ekspert
13. december 2019 - 17:11 #3
Prosonic er én af mange low-end DVD-afspillere, så jeg kan ikke finde et hack, som passer præcist på 330'eren, men du kan prøve dette:
https://www.videohelp.com/dvdhacks/prosonic-pd-2302-ps/3821

Altså:
Skyd skuffen ud
Tast koden i linket ovenfor på fjernbetjeningen.
Eventuelt skal du afslutte ved at trykke på Næste kapitel-ikonet.

En variant til Prosonic er denne:
1.Turn on the player (without a disc inserted)
2.Open the disc tray
3.Press 8, 8, 8, 8, SETUP
4.Press NEXT CHAPTER
5.Select desired RC [her vælges "0" for region-fri]
Avatar billede choste Novice
13. december 2019 - 17:37 #4
hvad betyder kodefri, det et ord der bliver brugt meget til dvd maskiner
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. december 2019 - 19:04 #5
Avatar billede Malden Praktikant
12. januar 2021 - 17:37 #6
Takker for svarene. Det løste desværre ikke problemet dog:/