Avatar billede Laugesen1 Mester
14. december 2019 - 04:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Returner første tal fra kolonne med SLÅ.OP

Jeg har fundet en formel på nettet til at returnere sidste tal fra en kolonne:
=SLÅ.OP(9^99;A10:A30)
Formlen returnerer kun tal-værdier og ignorer tomme celler og tekst.

Men jeg skal også bruge en formel til at returnere det første tal i kolonnen A10:A30.

Jeg har prøvet at finde ud af hvordan man bruger SLÅ.OP til det, men uden held. Måske det er fordi jeg ikke helt ved hvad denne del af formlen betyder: "9^99"?
Er der nogen der kan give en forklaring på det?

Og forklare hvordan jeg bruger SLÅ.OP til at finde det første tal i kolonnen?

På forhånd tak

Hilsen
Finn Laugesen
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. december 2019 - 08:46 #1
Du kan bruge:

=INDEKS(A1:A20;SAMMENLIGN(SAND;ER.TAL(A1:A20);0))
Avatar billede Laugesen1 Mester
14. december 2019 - 14:31 #2
Det virker lige som det skal.

Er det også muligt at ændrer den formel, så den returnerer det sidste tal i kolonnen A1:A20?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. december 2019 - 14:41 #3
Mener du den sidste i kolonne B, hvor det gælder at værdien i kolonne A er R100?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. december 2019 - 15:31 #4
Glem #3.

Der findes vist ikke nogen kortere end denne:

=SLÅ.OP(9^99;A:A)
Avatar billede Laugesen1 Mester
15. december 2019 - 04:28 #5
Det er meget fint, jeg har nu de 2 formler jeg skal bruge.

Tak for hjælpen

Hilsen
Finn Laugesen
Avatar billede ebea Ekspert
15. december 2019 - 11:04 #6
#5  -  Husk, når du lukker et spørgsmål ved at acceptere en løsning, at det så er den løsning der gav dig det svar du kunne bruge, der er løsningen, og ikke din egen.
Avatar billede Laugesen1 Mester
16. december 2019 - 11:52 #7
Hej ebea

Tal for din kommentar.
Jeg har nu markeret #1 som løsningen på mit spørgsmål.
Hilsen Finn Laugesen
Avatar billede ebea Ekspert
16. december 2019 - 12:15 #8
#7  -  ;-)