Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
17. december 2019 - 13:16 Der er 11 kommentarer

Glemt kodeord til SSD Samsung T5 Kan man komme forbi kodeord?

Har ikke brugt min SSD i 3 års tid. Skal nu anvende flere filer fra den backup. Men kan ikke huske koden. Er der nogen måde hvorpå man kan komme ind uden koden?
På forhånd tak for hjælpen
Venlig hilsen PhilipK
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. december 2019 - 13:42 #1
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2019 - 16:07 #2
Men så kan du vel bare sætte disken til en anden PC, tømme den for de data du skal bruge, og derefter formatere disken?
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. december 2019 - 17:40 #3
#2 - Disken leveres med krypteringsprogram (software) - jeg formoder det er brugt og data på disken kræver password for at blive låst op.

Bedste råd er at prøve at komme på passwordet - se hvad man eller har brugt af password - evt gemt i password manager eller browsere.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2019 - 18:02 #4
#3
Ok sådan en kender jeg ikke. :-)
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
17. december 2019 - 19:18 #5
Hej Alle
Har desværre ikke nogen kodeords liste, da den var på min gamle PC, som er gået til de evige (jagtmarker )datamarker ;-)
Har forsøgt med alle de kodeord jeg kan huske, uden resultat!
Men tak til alle for råd

Men hvordan kan jeg så formatere den SSD?
Har Samsung et program der kan det? For det ser ikke ud til at Stifinder får lov

Venlig hilsen
Philip
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2019 - 19:46 #6
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. december 2019 - 19:53 #7
fra linken i #1

This is from the manual: "Samsung shall not be liable for loss of user data caused by forgotten or stolen passwords. In
an effort to keep the device as secure as possible, there is no password recovery option. If the
password is forgotten, users need to have T5 to be restored to factory setting through online
service rendered by our customer service centers. Please keep it in mind that all user data
placed in T5 will be lost by factory reset and be cautious not to forget or misplace your
password."

You can contact CS at 1 800 SAMSUNG, locations where Samsung holds a physical presence, or try the online chat.
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. december 2019 - 20:34 #8
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. december 2019 - 20:36 #9
man skal nok copy and paste hele linken... i ovenståendende
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
17. december 2019 - 21:19 #10
har copy/paste og downloadet VeraCrypt, men kan ikke få det til at fungere. Programmet skal have en liste (som jeg jo ikke har) for at åbne SSD Samsung krypto systemet. Så jeg må prøve at formattere
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2019 - 23:17 #11
Vera crypt???
Det program har jeg. Det er et storartet program, hvor man skaber en slags "Bankbox"
hvor man kan gemme sine data, så andre ikke kan se dem.
Men jeg kan ikke se, hvad det har med spørgers problem at gøre.