Avatar billede mithril Juniormester
17. december 2019 - 16:48 Der er 1 kommentar

FTP. Kan ikke bruge min ftp server på port 990

Hej allesammen. Jeg har en ftp server jeg godt kunne tænke mig at skulle køre ftps på port 990. Mit problem er at nå der er nogen der prøver at connecte til min ftp kan jeg se de får kontakt til min ftp. De får også velkomst beskeden men så sker der ikke andet. Hvad kan der være galt? Har tjekket på canyouseeme.org at porten er åben.

Hilsen Søren
Avatar billede cht22 Professor
18. december 2019 - 10:00 #1
Ved du om de bruger passiv tilstand i deres FTP klient, det kan være det er det der skal vælges. Ellers er der måske en ekstra port der skal åbnes. Ved brug af FTP på port 21 er der f.eks. også kommunikation på port 20 som derfor nok også skal være åben.