Avatar billede klausa Juniormester
20. december 2019 - 18:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med udskrive fra Word

Når jeg udskriver fra Word får jeg følgende fejlmeddelelse:
  ”Der er ikke tilstrækkelig hukommelse eller diskplads. Den ønskede
    skrifttype kan ikke vises.”

PC har 4 GB hvoraf kun de 2,3GB er anvendt.
C-drevet er på 232 GB hvoraf 108 GB er anvendt.
Jeg har prøvet at reinstallere Word og at skifte skriftype i det udskrevne dokument.

Versioner
Word fra Office2010
Windows 10, version 1903

Jeg har en teori om at fejlen skyldes noget andet end manglende hukommelse eller diskplads, men at det er  fejludskriften, der er misvisende.
Har nogen set en lignende fejl – og fundet en løsning på problemet?

Alt har fungeret perfekt i mange år indtil for et par måneder siden.
Avatar billede Jan K Ekspert
20. december 2019 - 19:19 #1
Avatar billede klausa Juniormester
20. december 2019 - 21:37 #2
Jeg har ingen file ved navn 'normal' i ..\AppData\Roaming\Microsoft\template biblioteket som angivet i din link. Men jeg fandt en file ved navn Normal.dotm i \AppData\Roaming\Microsoft\Skabelong\Skabelon biblioteket. Den prøvede jeg at rename, men uden held.
Avatar billede Jan K Ekspert
20. december 2019 - 23:12 #3
Har du genstartet computeren efter at have slettet?
Avatar billede klausa Juniormester
21. december 2019 - 09:43 #4
Hej Jan K
Det virker sørme her til morgen, da jeg startede PC'en.
Lækkert at have min Word tilbage igen
Tusind tak for hjælpen (linket)
Avatar billede Jan K Ekspert
21. december 2019 - 22:57 #5
Velbekomme. Godt det kom til at virke.
Avatar billede klausa Juniormester
22. december 2019 - 11:11 #6
Træerne vokser ikke helt ind i himmelen:
Jeg har stadig det samme fejl, når jeg prøver at udskrive flere dokumenter i træk uden at lukke Word ned mellem hver udskrift.
Men hvis jeg lukke Word programmet ned mellem hver udskrift giver det ingen fejl, så kan jeg udskrive flere dokumenter.
Avatar billede Jan K Ekspert
22. december 2019 - 12:15 #7
Det har jeg ikke oplevet, så her må jeg blive svar skyldig. Men noget tyder på at Word ikke frigiver den plads, den bruger til at generere udskriften, når den er færdig med at udskrive.
Avatar billede klausa Juniormester
23. december 2019 - 10:38 #8
Jeg har klaret mit problem. Jeg kopierede Normal.dotm filen fra min anden PC, hvor jeg også havde installeret den samme Office 2010.
Så tak for at du gjorde mig opmærksom på Normal.dotm filen.