Avatar billede Uvanga Ekspert
20. december 2019 - 21:00 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Total AV Anti Virus

Er der nogen der kender Total AV Anti Virus? Her kan man få en licens for 140,00 Kroner. Også mulighed for VPN.
Input modtages med tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2019 - 21:32 #1
Hvorfor nøjes du ikke med Windows Defender?
Jeg har 2 gange været ude for at Windows10 ikke ville opdatere før de blev fjernet.
Jeg måtte overbevise brugeren om at fjerne det.
Avatar billede milter Ekspert
20. december 2019 - 21:35 #2
Mit svar gælder både det her spørgsmål og dit forrige om Comodo.

Medmindre du regelmæssigt færdes i farlige farvande på nettet, dvs. pornosider, sider med tilbud om  iPhone 11 Pro til 1200 kroner, sider, som lover dig at blive millionær for en indsats på 500 kroner, eller indtaster dine bank-  eller kreditkortoplysninger eller lignende uden 100% sikkerhed for, hvem du giver de oplysninger til, så vil jeg mene, at Windows 10's indbyggede beskyttelse er fuldt ud tilstrækkelig.

https://e-gear.dk/tips/bedste-antivirus-til-windows-10
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. december 2019 - 21:40 #3
ad#1 Jeg var ikke bekendt med problemstilling vedr. opdatering. Mener du Windows Defender giver tilstrækkelig beskyttelse?
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. december 2019 - 21:44 #4
ad#2 Jammen det besvarer jo faktisk mit spørgsmål. Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt, og ser om der kommer flere indlæg.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2019 - 22:46 #5
Jeg ha ikke haft andre end forgængeren i Windows live 2012 der nu heder Defender og jeg er dog ikke blevet angrebet endnu!
Så det er jo åbenbart perfekt til de fleste!
som Milter skriver Medmindre du regelmæssigt færdes i farlige farvande
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2019 - 08:42 #6
Var det ikke Total AV Antivirus der var billigt 1 år for så at blive rigtig dyr de næste? Samt at det kunne være svart at blive af med den igen? Synes jeg husker en anden tråd lige med dette antivirusprogram.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2019 - 11:31 #7
ad#1 & 2 Windows Defender nok for de fleste brugere.
Vil det sige at alle de antivirus programmer der findes er spild af penge. Eller er de mest baseret på andre styresystemer end Windows?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. december 2019 - 11:57 #8
#7 Er "Windows Defender nok for de fleste brugere"?
til det kan jeg kun gentage (Medmindre du regelmæssigt færdes i farlige farvande)
Alle  antivirus programmer Har en eller anden begrænsning sikkert også Windows Defender. Og de forbedrer sig jo også hen af vejen men husk det gør Defender jo også. Men på nuværende er der jo for de fleste et spørgsmål om tid, Microsoft har jo den fordel at de som regel ser problemerne først de har jo lavet styreprogrammet! de andre skal såmænd nok følge efter men som tidligere skrevet Hvor langt  vil du bevæge dig ud på nettet?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2019 - 13:41 #9
Jeg mener at have læst et sted, at pornosider ikke er de farligste, fordi ejerne ad de sider passer  godt på dem?
Det farligste er nok, hvis man er naiv nok til at betale for fuld adgang til siderne.
Men hvis man er utryg ved Defender kan man jo prøve  Kasperskys nye Security Cloud – Free. https://www.kaspersky.dk/free-antivirus. Har ikke prøvet den selv.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2019 - 13:45 #10
Avatar billede poko1 Ekspert
21. december 2019 - 13:50 #11
# 9 Hvis du nu får problemer med opdateringer Så spørg lige Microsoft om Kaspersky og  Dette samt Avast  +++ Der er utallige der giver problemer hvor Microsoft er nød til blot at foreslå at slå dem fra de kan jo ikke sige det så direkte  som utallige andre kan  se blot alle tråde om opdatering..
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2019 - 14:08 #12
#11 Ok, jeg vidste ikke, at der er problemer med Kaspersky. Jeg har set, at spørger er interesseret i Comodo, som roses meget på den side ErikHg henviser til, er der også problemer med Windows?
https://da.safetydetectives.com/best-antivirus/comodo/
Avatar billede poko1 Ekspert
21. december 2019 - 16:06 #13
Og så skal man hele mollevitten igennem
How to fix Comodo Firewall issues in Windows 10
What you’ll need to do in order to make Comodo work on your PC is to reinstall it in a special manner. The classic installer should work by default since the developer provided patches to optimize it for Windows 10, but if that’s not the case for you, make sure to follow the instructions below:

In the Windows Search, type Control, and open Control Panel.
Open Uninstall a program from the Category view.
Navigate to Comodo, uninstall it, and restart your PC.
Download Comodo uninstaller tool, here.
Run the forced uninstaller tool to remove the registry entries and backlogs.
Restart your PC again.
Run the forced uninstaller again and let it double-check for remaining files.
Once you’re certain that nothing left behind Comodo Firewall, download the installer, here.
Run the installer and watch for bloatware sneaking on you.
Wait for the installation to complete and reboot your PC.
In the Windows Search bar, type Control again, and open Control Panel.
Click on the Comodo, but this time instead of Uninstall choose Modify.
Uncheck the box beside the Comodo Antivirus and leave the box beside Comodo Firewall.
Confirm changes and restart your PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2019 - 16:09 #14
#11 Nu er det vel kun funktionsopdateringer man har haft problemer med med hensyn til 3 part antivirusprogrammer?

Jeg har ikke oplevet problemer før da jeg brugte Kaspersky med de almindelige opdateringer. Lige nu bruger jeg Bitdefenter Free. Må se om den bøvler næste gang en funktionsopdatering kommer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2019 - 19:07 #15
Jeg har anvendt Comodo gratis version i flere år, og har ikke oplevet problemer med opdateringer. Har også anvendt Heimdal Thor, det gav heller ikke problemer med windows opdateringer. Men de gratis versioner er nok heller så rabiate som betalings udgaver. Hvis man betaler får man vel en mere omhyggelig/omfattende udgave. Men jeg kan godt se der en del man tage højde for, og at Windows Defender gør en god indsats.
Hvis der ikke kommer flere indlæg lukker jeg tråden i morgen.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2019 - 20:03 #16
Noget af det man betaler for, er realtidsbeskyttelse, så man ikke risikerer, at ligge inde med "snavs" til man selv husker at starte en scanning.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2019 - 23:45 #17
Man kommer nu rigtig langt med sund fornuft ;-)
Og selvom man betaler for et AV program så kan det fejle.
Bruger også Avira Free på en pc. Dette program har aldrig bøvlet i forbindelse med opdateringer fra Windows. Heller ikke funktionsopdateringer
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. december 2019 - 10:08 #18
Tak for alle indlæg med jeres erfaringer. God Jul herfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2019 - 10:19 #19
Velbekomme. Tak og i lige måde
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 11:22 #20
Mit første beskyttelse var Norton, men så var jeg ikke særlig glad for bruger erfaringer.
https://dk.norton.com/
- Ofte oplevede jeg selvom det beskyttede, at det gav nogen gange ekstra arbejde og endda reinstallering på grund af fejl mv.

Så gik jeg hen over til AVG
https://www.avg.com/en-dk/homepage#pc
- Hvilket jeg blev indtil jeg kunne gå hen over til gratis udgave af ESET, da jeg mente, at AVG også lavede lidt bøvl med bruger oplevelse, meget sjældent skulle reinstallere for at løse mine udfordringer med.

ESET, var det bedste oplevelse jeg nogensinde har oplevet. Så, jeg startede med fulde beskyttelse fra dem inkl. smartphone. Jeg har aldrigt erfaret at skulle installere om, når der var udfordringer.
https://www.eset.com/dk/

Efter flere år, kiggede jeg på AV resource som foretager test og bedømmer deres egenskaber. Jeg fandt to:
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
- Bekræftede dengang, at ESET var det bedste.
https://www.av-comparatives.org/consumer/test-results/microsoft-windows/
- Flere år gik, så 3 år siden skiftede jeg til Bitdefender, med Total Security op mod 5 enheder inkl. smartphone for 1 år i 2 år. Kunne også bekræfte at de er en af de bedste fra AV test resultat nævnte links ovenpå.
Dernæst sidste år har jeg forlænget det med andet pakke, Total Security Family Pack helt op til 15 enheder inkl. smartphones for 2 år.

Ud fra den AV test links, om år overvejer at skifte til Vipre Advanced Security og se hvad den kan.

https://www.vipre.com/vipre-home-protection-products/

Jeg håber, at du vil finde dit AV som du kan blive glad for, og helt sikker er min bedømmelse, at holde væk fra gratis antivirus, gå efter den bedste AV, og gerne billig. ESET har gode priser og helt sikker Bitdefender, selvfølgelig AVG som er opkøbt af Avast, så de er i praktis tilknyttet, og som er tilknyttet til CCleaner, og hvis ud har hørt skavanker fra CCleaner, stammer dette fra Avast / AVG, så helt bedste er de trods alt ikke, hvorfor jeg mener, at holde væk fra disse.

Mit anbefaling er:
1. ESET
2. Bitdefender.
.... indtil videre.

God valg, og håber, at du har fået redskab til hvilken du kan gå efter med AV test links, bare husk, at gå efter den billigste og bedste bestykkelse.
Avatar billede 450025 Ekspert
07. januar 2020 - 01:37 #21
Definder fungere utmerket og er mer en nok. Det er levert av Microsoft helt Gratis i Win10 å er helt enig med poko1 og flere andre her hvorfor hoppe over, Å-en etter Vatn, at jeg plusser på med betalt Malwarebytes er et valg jeg gjør men den leveres også som fri variant. Har brukt dette over 1 år uten problem.