Avatar billede reneblakoe Juniormester
22. december 2019 - 15:54 Der er 4 kommentarer

kontakt mellem Sonos one og Samsung smart tv

Hej.
Jeg har lige fået et Samsung smart tv. Lyden i tv'et er ikke overvældende god. jeg vil derfor høre, om det er muligt, at få lyden fra Tv'et over mine Sonos one højttalere. Hvis det kan lade sig gøre, hvad skal jeg så gøre? Kan det evt. gøres trådløst?

mvh
René
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2019 - 08:30 #1
Nej det mener jeg ikke du kan.
Grund:
Så ville der ikke være grund til de laver en Sonosbar du kobler til dit tv.
Man kan flytte lyden fra tv til en reciever/forstærker over hdmi, men så skal du være sikker på den kan kommunikere med den streaming enhed der skal sende videre til din Sonos. Og det bliver sikkert lang dyrere end at købe en soundbar til tv.
Og i grunden kan det måske hellere ikke lade sig gøre, da når men streamer til en Sonos enhed, så skal der være en form for abonnement bagved man betaler til.
Avatar billede wjens Guru
23. december 2019 - 09:14 #2
Enig med 220661 - du kan ikke bruge Sonos One, den har ingen direkte indgang. Selv hvis du kunne få lyden over via wifi til Sonos, tror jeg at du ville opleve forsinkelse mellem billede og lyd. Sonos har deres Playbar, som er udstyret med optisk input direkte fra TV, den virker (og er dyr).
Avatar billede reneblakoe Juniormester
23. december 2019 - 09:49 #3
Øv. Men tak for jeres svar. Lukker tråden her.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2019 - 09:56 #4
Velbekomme :-)