Avatar billede TTA Seniormester
26. december 2019 - 11:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med OnePlus 6T efter opdatering

Efter jeg har opdateret min OnePlus 6T McLaren, så er der flere ting, der ikke længere fungerer.

For det første får jeg ikke længere notifikationer i Gmail-appen, når jeg har fået mail. Det er åbenbart et problem, ikke bare med OnePlus, men Android generelt. Jeg har kigget på denne side, og fulgt anvisningerne:

https://mashtips.com/fix-gmail-notifications-android/

Ja, det vil sige, når jeg når til punktet, der indledes med “Search for Gmail and select No restrictions to make sure you continue to receive notifications even when your phone’s battery is low.”, så rammer jeg panden mod muren – for Gmail appen er slet ikke i oversigten!

De fleste af disse vejledninger er på engelsk, og ikke rettet mod OnePlus specifikt, så det gør det ret svært for mig at finde de mange gemte indstillinger.

Andet problem er uret på baggrundsskærmen. Efter opdateringen, så ”fryser” uret på et klokkeslæt, mens det lille ur oppe i venstre hjørne, samt på låseskærmen viser tiden korrekt. Eksempel: Klokken er 11.19. Dette vises oppe i venstre hjørne, og på låseskærmen. Men uret på baggrundsskærmen er ”gået i stå” klokken 11:03! Hvad filan er der galt!?
Avatar billede TTA Seniormester
26. december 2019 - 12:52 #1
Problemet er ikke løst - til gengæld kan jeg nu slet ikke modtage mails på telefonen. Selv om jeg går ind i appen og manuelt opdaterer, så henter den IKKE nye mails ind.
Avatar billede TTA Seniormester
26. december 2019 - 15:53 #2
Ingen bud på en løsning?
Avatar billede TTA Seniormester
26. december 2019 - 18:14 #3
Tilsyneladende har OnePlus' seneste opdatering indeholdt en virus af en art. Alle apps'ene holder op med at virke én efter én. Og problemet med Gmail har nu også bredt sig til min PC, da jeg heller ikke længere får mails via Outlook/Gmail.

OnePlus har åbenbart deres egen måde at tvinge folk til at købe en nyere mobil!

Men jeg er færdig med OnePlus. Kun 1 år og 6 dage holdt den.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2019 - 07:19 #4
De har haft problemer siden det nye år 2019, og skubber konstant udrulninger som løbende forbedre problemerne.

Har du prøvet at se, om du ikke kan hente opdatering?