Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. december 2019 - 20:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Optaget TV programmer på TV = Se dem på Computer ?

Jeg har optaget nogle TV programmer på USB stick.
På Fjernsynet :
"Scansonic 22LedDv 500 Black"

Man kan vel ikke se de programmer på
Computer ?

Jeg har en stationær med Linux Mint 19.3 MATE.

En bærbar med Windows 7.

Og så en fælles bærbar med Windows 10.

Jeg spørger, fordi der er noget i vejen med fjernsynet, som jeg optog programmerne fra.

(For længe siden)

Men det er vel umuligt ???

*

Venlig Hilsen Jørn -

P.S Godt Nytår - Til den tid ....
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 22:11 #1
Mit bedste bud er at du prøver at afspille dem fra et andet tv med pvr funktion.
Filerne på usb er krypteret så du kan ikke afspille dem fra computeren.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. december 2019 - 22:27 #2
Tak Hr. 220661
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2019 - 22:30 #3
Kender du TV4ever?
I de TV programmer og film, hvor der gives muligheden "Se nu"  kan man kopiere URL og lægge linket ind i TV4ever og hente programmet ind på computeren.
https://chrome.google.com/webstore/detail/tv4ever/hakgeikmiemocehnfkjdahojanjpjcch?hl=da
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 22:31 #4
Der sker jo ikke noget ved du prøver afspilning fra Linux maskinen. Du skal blot ikke formatere usb drevet hvis den spørger om det.
Selvom Usb måske er et ikke Windows genkendt format, så tvivler jeg på Linux Mint kan afspille den.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 22:33 #5
#3 Det kræver vel så at han kan finde de nævnte udsendelserne som stream?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2019 - 22:42 #6
#5  Stream, jo det er vel det man kalder det, når man kan se udsendelsen her og nu?
Forskellen mellem mulighederne er netop, at man ved "Se nu" har muligheden for at hente den nødvendige URL, det har man ikke ellers.
Jeg har selv hentet mange programmer den vej, og det er en god kvalitet.
Og når først man har hentet et program ned på computeren, kan man godt kopiere til en anden computer, eller lægge det ind på en ekstern disk.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2019 - 22:47 #7
Ps. Det man gør, er bare at trykke på "se nu" så kommer man ind på den side, hvor man kan starte udsendelsen. Man kan så der kopiere URL, lægge det ind i TV4ever og trykke Enter.  Så står der foroven "Optag nu"
Jeg starter altid programmet før optagelse, for at sikre, at det er det rrigtige program som kører.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2019 - 08:08 #8
#6 Ja det har jeg forstået. Problemet her kunne måske være om man kan finde udsendelsen. Jørn (spørger) har jo udsendelserne på en usb pind der er optaget fra et tv. Udfordringen kan måske blive at finde udsendelserne igen hvis det er en gammel udsendelse.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2019 - 12:56 #9
#8  jeg burde have skrevet, at optagelsesmetoden var et alternativ til en HDD optager. Det er ikke løsningen på spørgsmålet, der er jeg helt enig i det du har skrevet.
Og jeg burde nok ikke have skrevet så meget, før jeg vidste om spørger er interesseret, for ellers er det jo det rene Spam.
De gamle udsendelser kan man godt skyde fyrværkeri efter, med mindre der kommer en genudsendelse med "Se nu", men det skal man ikke regne med., og det er jo langt fra alle de udsendelser, som kører nu, som giver den mulighed.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. december 2019 - 17:48 #10
Tak for deltagelsen - Jeg er ikke kommer så langt endnu .... Kigger ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. december 2019 - 23:26 #11
Tak 220661 & valby.

Det drejer sig om nogle ældre optagelser på USB, som jeg optog på et fjernsyn
Fladskærm. Der, desværre ikke virker.

Film og Musik, dokumentar.

Jeg har ikke fået afprøvet nogle af jeres forslag endnu.
Har haft travlt med familien.

Jo - Da Valby og 220661 - Jeg er interesseret i at læse, hvad I har skrevet.
Betragter det ikke som Spam.

Tror ikke jeg finder de udsendelser, som genudsendelser på TV ....

Så skal man vist være helt utrolig heldig !
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2019 - 23:40 #12
Nej det gør du nok ikke desværre. Men i DR programoversigten på computeren, kan du se, hvilke programmer du kan hente ind og gemme på computeren.
Jeg er selv rigtig glad for TV4ever, og bruger det meget.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. december 2019 - 20:34 #13
Fandt ikke ud af det ...
Men TAK ...
Prøvede også et TV med USB funktion ... Men ikke de rigtige koder ...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2019 - 21:50 #14
Nej det med at prøve at afspille fra andet tv med PVR funktion var også et gæt.
Ærgerligt det ikke virkede