Avatar billede lurup Ekspert
29. december 2019 - 17:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stream tv direkte på tv

Nu hvor DR K og DR 3 kun kan ses på dr.dk, kan man streame det på tv uden at skulle have en tv boks eller Chrome cast ?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2019 - 18:16 #1
Kan dit Tv gå på nettet?
https://ibb.co/MDMnTyD
Avatar billede klt Seniormester
29. december 2019 - 18:38 #2
Vil jeg tro man kan med et TV med HbbTV

https://www.dr.dk/hjaelp/drtv/se-drtv-paa-dit-fjernsyn
Avatar billede perwolf Forsker
29. december 2019 - 18:44 #3
Kommer an på, om dit TV har en dataindgang, enten kablet eller via Wifi. Og om du kan installere apps på det. Jeg har f.eks. et Android-TV, hvor jeg har installeret en app, der hedder Test TV...(!) Denne app er lavet som et forsøg af en eller anden ukendt. DR har endnu ikke lavet en app, men jeg læste for ca. en måned siden i en artikel, at de var på vej med dette.

Hvis du ikke har mulighed for at tilslutte dit TV direkte til internettet, jvf. ovenstående, så skal du benytte Apple TV (dyr), eller en Chromecast. Jeg bruger selv Chromecast, da den understøtter rigtig mange apps, herunder Amazon Prime, Netflix, DRTV, TV2 osv. osv.
Du kan endvidere få en udvidelse til din Chromebrowser, så du kan caste skærmbilledet direkte.
Chromecast Ultra koster ca. dobbelt så meget som en alm. Chromecast, men kan kables direkte og understøtter 4K. Den fungerer fint hos mig.
Avatar billede stjans Guru
30. december 2019 - 08:43 #4
DR.TV er da frigivet for længst ?
Avatar billede perwolf Forsker
30. december 2019 - 09:27 #5
#4 Ja, men ikke til Android TV.
Avatar billede stjans Guru
31. december 2019 - 09:21 #7
# 5 - her har du givet ret :-).

Jeg har den på mit Samsung,med det er naturligvis heller ikke android.
Avatar billede lurup Ekspert
22. marts 2020 - 20:24 #8
Tak for svar