Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. januar 2020 - 09:04 Der er 18 kommentarer

Gamer laptop "hakker" i spil

Hej,

Min laptop lagger/hakker når jeg spiller spil. Det er lidt ligegyldigt hvilket spil det er. Om det er COD, GTA V eller FM20.
Jeg har opdateret grafikkortet via Geforce Experience.
Jeg er ikke en super computer nørd, men jeg burde vel kunne trække den type spil, eller er jeg helt fra den?

Er der noget jeg kan gøre for at få den til yde bedre?

Min laptop:
MSI GT62VR 7RE 225NE Dominator Pro - 16GB Core i7 15.6´´ GF GTX1070 8GB.

spec:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ CPU @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 16384MB RAM
Graphics: GTX 1070 8GB

Hvis der er andet i skal bruge, så skriv endelig.

Mvh

NikGkbh
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2020 - 09:24 #1
Hej NikGkbh og velkommen til.
Formoder systemet er Win 10?
Når du spiller er strømstyringen på computeren så sat til høj ydelse?
Har du en hurtig og stabil internetforbindelse?
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. januar 2020 - 09:39 #2
Hej,

Ja, det er korrekt.

Ja, den er sat til høj ydeevne. :)

Mener selv mit internet er okay. Fibernet fra Waoo - 100/100 . Der sjældent problemer med forbindelsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2020 - 11:31 #3
Kører du spil trådløst og har du prøvet kablet?
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. januar 2020 - 11:45 #4
Trådløst.
Men når jeg spiller offline i COD, hakker den også.
Mussemarkøren glider heller ikke for godt. Det som om den trækker en streg efter sig, det gælder både når jeg spiller eller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2020 - 11:51 #5
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. januar 2020 - 13:55 #6
Nej, har kun hentet igennem Geforce Exp.

Hvilken skal jeg hente? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2020 - 14:05 #7
Geforce er jo kun grafik delen. Der er mange drivere i en pc.
Hvis du ikke har en chipsæt driver der fungerer optimalt får du ikke det optimale ud af Geforce driveren. Og desamme gælder for lan/wifi driverne.
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. januar 2020 - 15:37 #8
Okay, har prøvet at hente det ned, men kan ikke se nogle effekt?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2020 - 15:46 #9
Kiggede her https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/discover/253264/gtx-1070-lag-and-fps-drop-issues/ hvor en gik ind og resatte indstillingerne i Nvidia kontrolpanelet, og aktiverede  g-sync under display.
Ved ikke om det er en mulighed for dig?
Jeg er ikke "gamer" så disse ting oplever jeg ikke på min pc :-)
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. januar 2020 - 20:04 #10
Har prøvet det nu, stadig ingen effekt, desværre.
Hvis du har flere gode ideér så tager jeg gerne imod dem :)
Og tak fordi du giver dig tid til at hjælpe!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2020 - 20:18 #11
Jeg har ikke mulighed for at teste det jeg foreslår så for mig bliver det svært at råde videre.
Hvor varm kører din laptop når du spiller?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2020 - 20:27 #12
Hvis du går i enhedshåndteringen, er der så to grafik kort i denne pc, og bruger den det gode kort når du spiller?
Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
02. januar 2020 - 20:44 #13
220661 har en god pointe - nogle gange bruger computeren Intels indbyggede grafik, som normalt kun lige kan klare at vise desktoppen nærmest.
En anden ting du kan overveje (har selv en laptop jeg gamer på) - er strømkablet sat til mens du spiller? Min lagger og fungerer i hvert fald ikke så godt i spil hvis ikke der er strøm til.
Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
02. januar 2020 - 20:45 #14
Men ellers ville jeg også anbefale driveropdateringer - eventuelt kan du bruge et program som DriverEasy for at gøre dit liv med driveropdateringer nemmere, selvom det dog koster penge.
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. januar 2020 - 22:36 #15
220661:
Nej, syntes ikke den bliver mega varm:
CPU - 80-90 grader ca
GPU - 60-70 grader ca
Kan godt bliver højere men så skal jeg sidde i lang tid.

Som jeg ser det er der kun et grafikkort og det er 1070éren. Jeg tjekker det under skærmkort, i enheds-håndteringen?

Sten-hader-BSOD:
Jeg spiller kun med forsyning i.
Tak for rådet med DriverEasy ! Nu er min laptop fuldt ud opdateret. Der var mange ting som skulle opdateres, haha.

Jeg skal lige have testet imorgen om det har givet en effekt på spillende.
Umildbart kører min mus stadig underligt. Det er som om den trækker en streg med og ser lidt "grumset" ud når man bevæger den rundt.

Jeg takker mange gange for at i prøver på at hjælpe!
Avatar billede puren Ekspert
02. januar 2020 - 23:25 #16
dit problem er et varme problem

din computer begynder er clocke sig selv ned i hastihed for at overleve og med temp på 90 er du på renden til at den slukker sig selv for IKKE at brænde af.

af netop denne oversag har og vil "gaming" labtops aldrig blive mere end skyggen af en fuldblods stationære computer
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. januar 2020 - 23:54 #17
puren:

Okay, troede faktisk at det var okay så længe den ikke oversteg 95 grader, men det forklare jo ikke hvorfor musen teér sig bare ved en gang surf på nette osv. Eller er jeg helt fra den?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2020 - 09:04 #18
Vile gøre noget ved varmen. Den bør renses. Har den en stor bundplade der er let at tage af bør den skrues af. Er blæserne synlige bør de kunne skues af. Mellem blæseren og køleprofilet, der ligger så "ryatæppet" (snavs) du skal have renset væk. Prøv det først og se om du kan få en temperatur under 80 grader på din hardware.
Med hensyn til mus, prøv at tjekke op på indstillinger til mus at de er de rigtige.
Har ikke erfaringer med Driver Easy, og hælder personligt kun til dem fra producenternes egen sider, eller manuel søgning ved hjælp at hardware id.
Rens fan: https://www.youtube.com/watch?v=DZ_Cw72YpVc
Ps lad være i første omgang at splitte den ydeligere ad.