Avatar billede sebastian10 Praktikant
02. januar 2020 - 13:55 Der er 3 kommentarer

Feedback på min hjemmeside

Hej allesammen. Jeg har startet en helt ny type ejendomsmægler som er langt mere digitalt orienteret end hvad man ellers ser i Danmark.

Vi har løbende arbejdet på at forbedre hjemmesiden, men vi ville sætte stor pris på feedback på den. I kan se den her: https://www.brikk.dk/

Vi leder efter feedback både på selve webdesignet, men også meget gerne det tekniske samt egentligt også selve indholdet om det er forståligt.

På forhånd tak

Sebastian
Avatar billede keysersoze Guru
03. januar 2020 - 19:47 #1
Ultra kort omkring teknik (da alt for mange spørger på eksperten for at få et (dårligt) link og ikke fordi de er interesseret i svar);

- Hvorfor skal du som det første kende min lokation?
- Hvad har du gjort i forhold til optimering af koden, tænker på bundle, minify, validering...?
- Hvordan forholder du dig til cookies?
Avatar billede sebastian10 Praktikant
03. januar 2020 - 21:03 #2
Hey Keysersoze

Tak for hurtigt svar:
1. Lokationen fjerner vi da det gør side-load langsommere.
2. En masse forskellige ting, men der er sikkert mere at gøre. Hvis du er teknisk og SEO funderet så ville tips hertil være super, også i forhold til sizespeed. Dog er jeg på udkig efter mere en generiske tips.
3. Lige nu bruger vi ikke cookies, men så snart vi begynder har vi naturligvis et pop-up.
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2020 - 15:08 #3
Du sætter masser af cookies - det kan du se gennem din developer toolbar (se fx https://www.soze.dk/miniblog/doctype-og-valid-kode-ens-udseende-i-internet-explorer-og-firefox/ )

Du indlæser i omegnen af 150 filer/2MB og rigtig mange af dem bør du kunne bundle, primært js og css, men du burde også kunne bundle nogle af dine ikoner. Du har udkommenteret kode, kommentarer og inline css i din markup hvilket også kan optimeres. En del af dine billeder bør kunne optimeres og ikke fylde flere hundrede KB. Meget af det kan du få hjælp til hvis du benytter Lighthouse/Audits i Chrome.