Avatar billede mikedk2100 Juniormester
05. januar 2020 - 11:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lagre overvågningskameraer

Hej

Både mine forældre og jeg har hver 3 overvågningskameraer, der er tændt, når vi ikke er hjemme. Alle 6 kameraer er fra Safehome og købt i Harald Nyborg.

Hidtil har vi blot set på kameraerne via en app på vores telefoner. Men det er lidt bøvlet, da der af og til skiftes IP-adresse etc.

Det jeg gerne vil, er at kunne lagre optagelserne fra alle 6 kameraer, samtidig med, at man kan gå ind ét sted og se alle kameraer - altså en app til telefonen. Vi har talt om, at min mormor også skal have et eller to kameraer, så der skal gerne være udvidelsesmulighed.

Derudover kunne det være ekstra rart med en alarmmulighed, hvis der fx er bevægelse på et kamera, at den så sender en push-notifikation til vores app.

Men findes der udbydere, der for en rimelig pris kan klare sådan noget i "skyen", eller er det bedre, at jeg selv køber en fysisk optager, jeg kan have stående fx hos mig. Og kan sådan en fysisk optager så finde ud af at modtage streamet fra mine forældres kamera, der står et helt andet sted i Danmark?

Der findes jo mange firmaer, der vil sælge alarmer, men det er desværre i pakker, hvor der både er røgalarm, dørsikring, ekstern overvågning osv med. Vi vil jo helst have det rimeligt simpelt, også fordi det mest er "legetøj".

Mvh
Michael
Avatar billede Strawberry Seniormester
06. januar 2020 - 11:07 #1
Jeg vil gerne hjælpe dig. Jeg tror det vil kræve at du har fast offentlig IP-adresse. Det er ikke noget jeg skal tjene penge på, jeg vil gerne bare have dækket de eventuelle omkostninger der bliver, til indkøb af NVR med harddisk og strømforbrug. Er det noget du vil være interesseret i?
Avatar billede mikedk2100 Juniormester
07. januar 2020 - 08:49 #2
Mange tak for svaret. Det kommer selvfølgelig an på prisen for indkøbet etc, men det kunne jeg godt være interesseret i. Jeg har en fast offentlig IP-adresse, men vi har ikke ofret det hos mine forældre, da det var noget mere besværligt. Jeg husker ikke helt, om det overhovedet kunne lade sig gøre hos dem. Men vi tog chancen der med at IP-adressen kunne blive skiftet af og til.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
07. januar 2020 - 11:15 #3
Hvis du sætter en Synology NAS op det sted hvor du IKKE har fast offentlig IP og tilføjer de 3 kameraer via deres lokale IP adresse til Synology NAS Surveilance Station. Derefter tilføjer du de sidste 3 kameraer hos dig hvor du har en FAST offentlig IP adresse som ikke ændre sig. Derefter logger du ind på din surveilance station via app som hedder DS Cam. Så vil du kunne se direkte visning og optag herfra.
Hardware:
- Synology NAS med harddiske (2 stk. kamera licenser)
- 4 ekstra camera licenser tilkøbes så du i alt har 6 kameraer der kan tilføjes.

Kontroller lige at de kameraer fungere med Synology Surveilance Station før køb.