Avatar billede francomonz Praktikant
06. januar 2020 - 15:57 Der er 4 kommentarer

Skal jeg omdanne min prestashop webshop til woocommerce ift. SEO?

Jeg har en prestashop hjemmeside: https://www.maj-design.dk er det en god ide at få lavet det til en wordpress hjemmeside ift. SEO. Det siger en tm sælger nemlig.
Avatar billede Webguideren Praktikant
06. januar 2020 - 16:46 #1
Mit bedste råd vil være at investere samme penge i en webshop, der er mere brugervenlig og med et mere lækkert design. Jeg ville ikke lave skiftet kun af SEO-grunde, så skulle det være fordi du samtidig fik en ny webshop med forbedret design og CTA, som kan mærkes på salget.

Med flytning af indhold og oprettelse af produkter på ny, kan jeg bare ikke forestille mig dette er den bedste løsning. Så umiddelbart, hold fast i Prestashop, men arbejd med design og brugervenlighed. Husk det er vigtigt, at designet er meget mobilvenligt :)
Avatar billede ebea Ekspert
06. januar 2020 - 16:55 #2
I forhold til en Wordpress side, kan jeg ikke se formålet overhovedet, at skifte fra Prestashop. Netop Prestashop, har så utroligt meget at tilbyde, at det er blot at gå i gang, med at ændre det du lyster. Designet kan du jo ændre i alle retninger, og som Webshop er Prestashop super. Der hvor Presta har haltet lidt, har været omkring betalingsløsninger; men det kan man som regel løse uden problemer!
Og så har Prestashop, ikke at forglemme, en excellent support.

Så nej, lad da være at skifte!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2020 - 08:47 #3
Vær også OBS på at du let mister den "goodwill", du pt. har oparbejdet hos Google med din nuværende konfiguration.

Prøv i stedet at tage et kig på dine markedsføringskanaler, om du måske sigte for smalt ved kun at arbjede med SEO til den organiske ranking. Det kunne være en oplagt mulighed at kigge i retning af Google Ads og markedsføring via Facebook, måske også via mailkampagner.
Avatar billede sbot Praktikant
09. januar 2020 - 10:38 #4
Bliv endelig på Prestashop platformen med mindre du har nogle helt unikke behov som WooCommerce kan tilbyde.

Prestashop er et solidt shopsystem der kan udvikles i den retning du har behov for.