Avatar billede Maja Knudsen Praktikant
07. januar 2020 - 09:26 Der er 5 kommentarer

Mac vs. Windows til brug af Adobe Creative Cloud, Illustrator, PhotoShop og InDesign

Hej,
Jeg sidder og skal vælge en ny computer som udelukkende skal bruges til at arbejde i Illustrator, Photoshop og InDesign. Jeg skal dog også kunne komme på et fjernskrivebord og arbejde i C5 eller lignende. Hvad skal min nye computer kunne? Processor? Hukommelse? Grafik? ovs.?
Det skal lige siges at alle mine kollegaer (som ikke er designere) arbejder på windows, så jeg er også lidt ude i om jeg skal have en windows isted for mac? Nogle fordele og ulemper? Jeg har altid arbejde på Mac så jeg ved intet om Windows.

Mvh Maja, Design/grafiker
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
07. januar 2020 - 10:06 #1
For en del år siden var der stor forskel på Mac og Windows pc.
Mac stod for brugervenlighed. Nu minder brugerfladerne meget mere om hinanden.
Man får kraftigere hardware for de samme penge ved køb af Windows pc.
Brugerfladen i Adobe programmerne er ens i begge styresystemer, og dokumenterne udveksles problemfrit mellem dem.
Så det er nok i sidste ende en smagssag.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
07. januar 2020 - 10:14 #2
Dit spørgsmål vil sikkert udløse en "religionskrig" mellem Ekspertens brugere.
Avatar billede Maja Knudsen Praktikant
07. januar 2020 - 10:22 #3
Tak Finn :)
Ja det er jeg klar over.. Men hvis der sidder nogle der ude som kan anbefale mig en god windows computer/laptop til at køre Adobe design programmere, vil jeg meget gerne vide hvilken jeg skal vælge? og den behøver slet ikke at have touchskærm og alt muligt fancy :)
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2020 - 16:29 #4
Hvad må den koste? Og er det ligegyldigt, om det er en laptop eller stationær?
Avatar billede Jan Novice
22. februar 2020 - 17:58 #5
https://imakeiphones.dk
Hej, jeg vil anbefale dig at tale med nogle professionelle. iMakeiPhones har hjulpet mig.