Avatar billede falster Ekspert
09. januar 2020 - 11:14 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Internetradio til afløsning af DAB+

Måske "på kanten" af Eksperten, men:

Meget gerne forslag til en selvstændig enhed (altså ikke pc, tablet eller telefon), der simpelt kan modtage internetradio.

Efter evt. opsætning med en af ovennævnte, skal den blot kunne tændes/slukkes og lydstyrken reguleres.

Skal "altid" stå på samme DR-kanal og kun være afhængig af el og WiFi.
Avatar billede INK Ekspert
09. januar 2020 - 11:23 #1
Avatar billede falster Ekspert
09. januar 2020 - 12:08 #2
Tak for forslaget.

Ja "området" med (de små) bordradioer er bestemt aktuelt.

Jeg håber, at der også kommer forslag indenfor "området" smarthøjtalere eller internetreceivere (stereo).
Avatar billede mort1 Ekspert
09. januar 2020 - 12:26 #3
Sonos - Efter er min mening det rigtige, og vel også det mærke med størst erfaring på området.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. januar 2020 - 12:28 #4
Burde måske også sige, at der er fantastisk lyd i Sonos, uanset hvilken model man vælger.
Avatar billede falster Ekspert
09. januar 2020 - 14:23 #5
#3 og 4:

Har selv tænkt på Sonos One Gen2. Ved du fra praksis om man kan udføre den simple betjening, som jeg beskriver, uden at bruge stemmestyring eller tilkøbe fjernbetjening? (Altså tænde/slukke og skrue op og ned direkte på højtaleren).

Og mens jeg er i gang: Taber den opsætningen, hvis der slukkes for strømmen eller WiFi-forbindelsen ryger?

Tak for dit bidrag.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
09. januar 2020 - 14:54 #6
Har selv Sonos hjemme.
Højtaler har tænd/sluk knap og skru op/ned knap.
Husker sidst anvendte radiostation medmindre strømmen for den forsvinder.
Mister Sonos strømmen vil den når strøm kommer igen selv forbinde til Wifi igen. Men radiokanal skal vælges manuelt igen via Sonos appen.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. januar 2020 - 15:24 #7
Rune1983 har vel sagt hvad der skal siges - Sonos SL, som er 2. gen. er et glimrende valg til en fornuftig pris. - Kan nok stadig købes til Sonos "julepris" 1349,-
Avatar billede falster Ekspert
09. januar 2020 - 15:49 #8
#6 og 7:

Smukt. Takker.