Avatar billede lurup Ekspert
09. januar 2020 - 22:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ubiquiti Unifi AP-AC Long Range

Jeg er på en skole hvor vi bruger Cisco accpoint med tilhørende controller .
Vi har 55 stk ap´er som bruges af  150 bruger hver dag.
Vi står for en udskiftning men syntes der er vildt dyrt ca 300.000 kr
Så falder jeg over dette produkt
Ubiquiti Unifi AP-AC Long Range
Er der nogle der kender til det ??
Vil det virker hos os ?
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2020 - 06:21 #1
Som udgangspunkt virker UniFi som det skal.

Om jeg ville LR, Pro eller en helt 3. model vil være anpå så meget.

55 stk APer er alligevel en sjat på 1 lokation og derfor vil det være anpå hvor tæt de sidder hvilken model man burde vælge.

Men er det kun APer der skal skiftes eller er det også switche samt firewall?

https://unifi-network.ui.com/
Avatar billede lurup Ekspert
10. januar 2020 - 12:59 #2
Hej

Første omgang kun APer samt controller.
Firewall skal vi skifte men vælger en Cisco tror jeg
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2020 - 19:56 #3
Nysgerrig, hvorfor Cisco Firewall? Og ville det så være en traditionel Cisco eller Cisco Meraki?

Husk at controller til UniFi ikke er noget man køber men som installeres på en server hvis man vil have den in-house fx på en Debian Server.

Men igen jeg ville gå efter en ren løsning hvis muligt, ved at vælge fx unifi hele vejen kan du med 1 controller reelt håndtere hele netværket.
Avatar billede lurup Ekspert
22. marts 2020 - 20:23 #4
Sat på Stanby i denne tid

TAK