Avatar billede camsti Seniormester
13. januar 2020 - 14:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fletning

Jeg bliver mobbet lidt når jeg fletter fra Excel til Word.

Jeg gætter på at maks antal tegn man kan flette fra en celle til et felt i Word er 255. Det er i hvert fald det maks jeg oplever.
Kan man komme uden om det?

Når nogle enkelte celler flettes fra samme Excel returneres der et "0" i word-feltet selv om der helt klart og tydeligt står noget i cellen.
Andre celler som er magen til flettes fint over.

Kan nogen give en forklaring på det - og evt. en idé til at fejlen undgås?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. januar 2020 - 20:10 #1
Mht. mulighed for at få mere end 255 tegn med i feltresultat: Se svar fra Doug Robbins i denne tråd: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/word-mail-merge-field-size-limitation/402ae678-6db3-42d7-9ee2-5235df49bd2b

Mht. felter, som viser ”0”: Prøv at se denne tråd: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/mail-merge-is-putting-0-in-place-of-text/c25dde49-fbc1-493a-b7ea-a1147404c8c5. Er datakilden i Excel åben? Så løser det måske problemet at lukke den.
Avatar billede camsti Seniormester
20. januar 2020 - 08:07 #2
Problemet er tilsyneladende at Excel ikke kan håndtere mere end 255 tegn i en celle, så et godt stykke inde i tråden var der en der foreslog at gemme regnearket som csv-fil og det løste begge mine problemer :)
Avatar billede Jan K Ekspert
20. januar 2020 - 12:06 #3
Hvor mange tegn, der kan stå i celle, afhænger af, hvilken version af Excel du bruger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2020 - 12:31 #4
Jeg tror man skal mange år tilbage, for at have en Excel version der har celle-tegn begrænsninger.

Iflg. https://support.office.com/en-us/article/excel-specifications-and-limits-1672b34d-7043-467e-8e27-269d656771c3#ID0EBABAAA=Newer_versions har alle nyere versioner af Excel begrænsning på 32767 karakterer/tegn pr. celle.

Hvordan det så hænger sammen med den oplevede begrænsning på 255 tegn er så et selvstændigt, og rigtig godt spørgsmål :-)

Det kan ske det hænger sammen med filformatet - altså .xls, .xlsx og så .csv... - jeg har selv ingen anelse...