Avatar billede tma Juniormester
15. januar 2020 - 11:39 Der er 6 kommentarer

Modtage JSON data i Visual basic

Et konsulenthus har udviklet noget søgning, hvor dataene hentes via JSON. Jeg har et testlink, hvor jeg kan se, at systemet smider en masse data retur. Jeg vil gerne benytte mig af linket i Visual Basic, men synes ikke jeg kan finde eksempler der hjælper mig videre. Jeg er ikke klar over, hvilke referencer/objekter der vil være nødvendige.
Linket returnerer fx sådan {"results":[{"path":"\\\\int.ki... osv.
Jeg kan godt identificere de felter der returneres, og tanken var, at disse skulle blive tilgængelige i en ny type, eller array i VB.
/Torben
Avatar billede tjp Mester
15. januar 2020 - 13:48 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2020 - 15:46 #2
VB.NET eller VB6 eller VBS eller VBA?
Avatar billede tma Juniormester
15. januar 2020 - 20:29 #3
VB 6.0 er målet. Men er godt kodeeksempel fra fx VBA, kan måske også bruges.

@TJP, tak jeg kikker på det :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2020 - 20:41 #4
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
15. januar 2020 - 23:41 #5
Jeg har et par VBA funktioner her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/JSON/

Med dansk beskrivelse og vejledninger.
Avatar billede tma Juniormester
17. januar 2020 - 11:46 #6
Så har jeg endelig fundet tid til at se nærmere på jeres input. Først og fremmest TAK - Det er nogle kanon-input og de har hjulpet mig videre. Jeg er nu så vidt, at jeg jeg kan få dataene trukket ind i mit VB program. Jeg har blot testet ved at se på de første 100 returnerede tegn. Jeg har dog et problem når jeg skal gå strukturen igennem. Jeg har brugt eksemplet fra http://excelerator.solutions/2017/08/28/excel-http-get-request/
Min tilrettede udgave ser således ud:

MsgBox Left(response, 100)
For Each Item In JSON("Data")
    MsgBox "in"
    MsgBox i & " " & Item("Path")
    MsgBox i & " " & Item("Title")
    i = i + 1
Next
Jeg får en Type Mismatch på FOR EACH-linien. I eksemplet er Item ikke defineret som variabel. Jeg har forsøgt at sætte den til variant. Hvis jeg ikke sætter den til noget, får jeg besked om, at variablen ikke er defineret.

Har I et bud på denne lille krølle?