Avatar billede 450025 Ekspert
16. januar 2020 - 05:39 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Coogle Chrom eller Bing fra MS

Hva er Forskjell på Google Chrome og Bing  styresystem Microsoft WIN10
Min favoritt er Google Chrom i alle år vil helst fortsette med denne som  nettleser.
Bing er kommet fra MS jeg hater den men blir ikke kvitt den fra min computer, forsøker jeg å fjerne den det klare jeg ikke og  uten hell. Tvinges?

Den kommer jeg lukker ned søker slette umulig neste start er den borte ok.
Men etter 1 til 2 dage kommer den igjen og er en sand plage for meg hvorfor skal MS plage oss uten og gi et valg til fjerning.

Må jeg tvinges til å forlate Google Chrome og gå over til Bing som jeg hater?
Hva er din erfaring på dette.  Takk for et svar og hjelp om noen vet hva jeg bør gjøre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2020 - 08:27 #1
Google Chrome = webbrowser (nettleser)
Bing = søgemaskine
Windows = styresystem/operativsystem.

Begreberne bliver blandet godt sammen :-)

Det du kalder Bing, er nok webbrowserern Edge. Den kan du ikke fjerne, men den vil til gengæld i en overskkuelig fremtid blive bygget om, så den faktisk er baseret på Google Chromium (open source delen af Google Chrome). Microsoft betragter den som en nødvendig del af Windows, så derfor får du ikke lov til at fjerne den helt.

Bing er Microsofts søgemaskine. Den kan også lægges ned over Google Chrome. Man kan styre hvilken søgemaskine der skal bruges i de enkelte webbrowsere, men jeg regner ikke med det er problemet du spørger til?

Du bliver jo aldrig tvunget til at bruge Edge i stedet for Google Chrome - du kan jo bare vælge kun at bruge Google Chrome. Jeg har 4 forskellige browsere installeret, og bruger dem i flæng som de passer bedst. Edge er der også, men bruges aldrig.
Avatar billede mort1 Ekspert
16. januar 2020 - 08:41 #2
Hej Arne - Godt Nytår
Hvis det ikke er webbrowseren, men startsiden du ønsker at skifte - fra Bing til Google (det tror jeg de fleste vil), så er der instruktioner på denne side:
https://helpdesken.dk/skift-startside-i-browseren/
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2020 - 09:42 #3
startside/søgemaskine er lidt mere i Chrome (og de andre).
1) i browser, gå til chrome://settings/
2) nede i afsnittet 'udseende' Vis knappen Startside, sættes fast til https://www.google.com/
3) næste afsning Søgemaskine, sættes fast til Google - klik også på Administrer søgemaskiner, og der kan du fjerne alle andre end Google
4) videre er afsnittet 'Ved opstart', også her sættes det fast til https://www.google.com/

Edge kommer i ny version efter 15. jan 2020, og den kan anbefales - men igen, Microsoft har flyttet på ting i forhold til Chrome, så det kan være svært lige at finde alle steder med 'Bing' og få dem skiftet.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. januar 2020 - 10:08 #4
Hei ole madsen.
Her fikk jeg en forklaring jeg forstod. Edge har jeg ikke sansen for klart en nettleser fra MS den glemmer vi for min del  har ikke sansen for denne Browser.

Bing søkemotor og nødvendig for MS sitt opplegg senere det er en forklaringl jeg får leve med den da. Hadde gjerne sett at Bing kunne fjernes fra min computer men nei.
Google Chrome satser jeg på og på tross av sine feil og mangler iblant. Er det en nettleser jeg trives med Sorry.

Du takler 4 Browser fint det men med din erfaring og bruk så forstår jeg dette.

Jeg forstår og Takk for du forklarte meg dette det så flott og få svar og den hjelp man trenger iblant. Ha en fin dag Ole.

mort1 har også svart. jeg skal se lidt på dette problemet - mitt er bare jeg må slå den ned hele tiden fra Disktopp hver gang jeg bruker computeren. Prøver og få gjemt den Godt nyttår til deg også Takk.

claes57 lidt stress her svare kort jeg skal sjekke din løsning men der kom folk he -r kommer tilbake men ole ga også et fint svar og forklaring. Så så langt markere han som løsning
Avatar billede 450025 Ekspert
16. januar 2020 - 10:52 #5
claes57 - Ser på ditt oppsett til meg målet mitt er å ha en Standart Nettleser og det er denne.  (Google Chrome er standardnettleseren din)    Dette har jeg gjort flere gange og burte holde men nei.

Det funker ikke det? Neste dag så står der igjen 4 andre ink Google 3 er slettet borte fjernet også er helt rent?

Ved oppstart - har jeg 3 valg muligheter og hvem skal jeg bruke,
Åpne siden ny fane –      Fortsett der du slapp –      Åpne en bestemt side eller sett med sider.

Ingen av dem føler jeg virker til LÅSING av det jeg har gjort låsing så jeg bare kan ha den ene jeg vil ha og denne.
Googlr Chrome er min standartnettleser  har du svar på dette Takk.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. januar 2020 - 12:01 #6
mort1 Jegt tror på deg du sendte meg til en side Utseende vis startsideknpp
skrev standart leser min http://google.no
Jeg håper vet ikke men tror kanskje jeg har fått låst den nå. I morgen får jeg svaret jeg merker din løsning også Takk mort1.
Avatar billede Nikolai_Boesen Praktikant
16. januar 2020 - 15:38 #7
Chrome er en browser med integreret Google søgning. Bing er Microsofts søgemaskine.
Avatar billede prox1 Forsker
19. januar 2020 - 19:14 #8
..jamen det er da bare at sætte x i den boks der angiver hvad der skal være primære søgemaskine, så der du du ikke bing igen før du prøver at hente en app i microsoft-store, for dér tillader microsoft sig nemlig at påtvinge transaktionen igennem bing, hvilket er direkte flabet.
Sæt din chome som din default-browser.
Jeg har firefox som default, og generes 'aldrig' af bing -altså _udenfor_ microsoft-store, og dér kommer jeg sjældent :p
Avatar billede 450025 Ekspert
20. januar 2020 - 03:34 #9
Takk jeg vil prøve din løsning jeg er dritt lei denne BING hver morgen  på computeren

På min andre computer er ting annerledes der kommer BING når den har lyst selv  alt etter som 1 til 2/3 dage  også det er meget  merkelig    så ha tålmodighet med meg.
Vent på svar.
Når det skal sies så har jeg tro på Nye EDGE likte det jeg så og gleder meg til en dag og kunne fjerne Google for godt  å dernest få et bedre liv i min alder.
Takk Gud for at endelig funker WIN!10  utrolig herlig det.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. januar 2020 - 06:46 #10
#8 Beklager jeg er så liten forstår deg ikke i hele tatt hva du mener? Søkemotor som brukes eri dag Google.no den skal vekk ok erstattes med EDGE som Sokemotor.

Der står nå Google.no (Standart)  google.com  (google:baseURLsearch?q=%s&(go....
Legg til Må jeg laste ned en App for det hvordan?

Jeg tenker da ny Søkemotor EDGE hvordan få til det?    klare ikke er for sliten nå oppgitt også
Tror jeg glemmer dette  jeg gir opp hele greier og lever videre med BING hver morgen kanskje for alltid også.  Og glemmer Nye EDGE. men Takk.
Hvorfor gjør MS det så slitsomt for Brukere.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. januar 2020 - 07:55 #11
Jeg vil bare meddele at min tråd fikk masse god hjelp samt evt løsning men det løste ikke oppgaven og den lukkes..
Fra før fikk jeg kjeft for at jeg ikke lukket mine tråder derfor lukkes den nå. Takk til alle som har deltatt. Arne
Avatar billede prox1 Forsker
24. januar 2020 - 13:22 #12
@10
:) Skriver " Hvorfor gjør MS det så slitsomt for Brukere.  "
Så prøv at arbejde med batch-kørsel på win10. Du har ikke set noget lignende !

" Tror jeg glemmer dette  jeg gir opp hele greier og lever videre med BING hver morgen kanskje for alltid også "

Det er noget pjat Arne!
Du skal ind i din EDGE browser under Indstillinger, og dér skal du vælge noget i der ligner "Sæt som default browser"
Fuldkommen som Google.no hár været.
Når du har sat EDGE til at være default-browser -Dét aner jeg ikke hvor gøres, men det kan du få at vide på et EDGE-forum, så kan du fra "tilføj/slet-programmer" vælge at fjerne Google.no. Derefter vil alle dine almindelige søgninger være med edge
Avatar billede 450025 Ekspert
24. januar 2020 - 14:44 #13
# 12 prox1 Takk for din mening men kan si-  dagen i går er gått - dagen i  dag har vert her nå -ny nå er kl sart 20.00 her du har 6 timer mindre  rundt kl 1500 W0n 10 er klart min Favoritt - Nye EDGA er på plass og fungere helt upåklagelig, er ikke helt ferdig det har stoppet opp ved Utvidelser slider lidt der - vil ha Adblock og Adbljeg  lidt med men dette vetjeg  ikke helt hvordan?

Computer er uhyre rask nå - Bing ser jeg ikke mer tiltror den er drukna mye regn her -  Google sliter jeg  med og åpne min Epost klare ikke det - klare ikke å åpne min Nettbanker Blakk  men Firefox kare begge 2 - hva med Nye EDGE ingen problem hverken med og åpne Epost eller Nettbank. Går så fint at kontoen tømmes her.

Nå har jeg fått denNny EDGE comenium elsker den den er rask - åpner båd Epost også Nettbank herlig  nå forsvinner Firefox ut av døren liker ikke den - her Google er reserve nå en stund til tenker den forsvinner den også -  hvor er jeg nå 98,9 % i morgen er jeg nok i mål. Slutt svaret er Velkommen etter du har ingen ting å tape