Avatar billede Calle5463 Forsker
18. januar 2020 - 22:51 Der er 5 kommentarer

Blokering af hjemmeside

Jeg bliver belemret af en hjemmeside (https://eu.jconsumerpoly.icu/, reklamerer for fibia) der åbner en ny fane i GC. Hvordan slipper jeg af med den - hat ikke umiddelbart fundet noget/et sted jeg kan "dræbe" den
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2020 - 23:01 #1
Hvis ikke du selv har kontrol over DNS, så lav en post i din hosts-fil og peg URL'en til 127.0.0.1
Avatar billede Calle5463 Forsker
18. januar 2020 - 23:17 #2
#1: Ser smart ud - jeg har bare ingen anelse om hvad (og hvor) det er du beder mig gøre :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2020 - 23:28 #3
Det er ikke let at bedømme, hvor du er, ud fra den info du giver i #1 - så er man nødt til at skyde lidt.

Men løsningen ovenfor gør, at hver gang der kommer et kald til den side, ender den blindt. Du kunne også prøve at scanne med MalwareBytes, hvis det er noget, der dukker op ud af det blå; det kunne jo pege i retning af noget ad-ware.
Avatar billede puren Ekspert
19. januar 2020 - 00:24 #4
som #1 siger måden du gør det på er. inde in mappen C:\Windows\System32\drivers\etc ligger filen hosts...
åben notepad som administrator
1. tryk på windows tasten
2. skriv "notepad"
3. højre klik på den
4. vælg åben som administrator
5. naviger til mappen og åben filen
6. inde i filen tilføjer du
127.0.0.1      eu.jconsumerpoly.icu
7. gem og genstart
Avatar billede Calle5463 Forsker
19. januar 2020 - 09:51 #5
#4 (og 1)
Jeg har fundet filen, og tilføjet -

127.0.0.1    eu.jconsumerpoly.icu

Er der en måde at notere, at det er noget jeg har tilføjet (# CER 2020-01-19)?

(Alle linier i filer starter i øvrigt med #)