Avatar billede __Allan__ Seniormester
19. januar 2020 - 13:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man på sin router lave dynamiske koder til gæster?

Er der en form for software- (eller hardware) løsning til at generere nye midlertidige passwords til ens wifi, til når man får gæster?

Tænkt lodt i stil med hvad man fx kan opleve på hoteller ?
Avatar billede INK Ekspert
19. januar 2020 - 16:31 #1
Nogle routere har mulighed for en gæstekonto, der kun giver adgang til internet og ikke LAN netværketi øvrigt. Har ikke kendskab til routere, der kan danne nye midlertidige koder.
Avatar billede Strawberry Seniormester
19. januar 2020 - 18:44 #2
Nej, mener du på den måde hvor man logger på og så skal man godkende ved at skrive sit telefonnummer og e-mail og så får man en kode? Jeg tror der skal en server til for at lave en sådan godkendelse.
Avatar billede __Allan__ Seniormester
19. januar 2020 - 19:55 #3
Arh. Okay, tænkte nok der skulle mere til end bare lidt konfigurering.
Pyt... Jeg må finde mig i at styre det på manuel vis...

Tak for jeres svar!