Avatar billede grantun Praktikant
21. januar 2020 - 15:53 Der er 23 kommentarer

Virus - popups

Hej derude
Jeg har en laptop /asus med windows 10,
jeg har virus der laver popups, find pige find sexed dreng
“ du hsr virus” popups, der alt med sikkerhed er vitus
Kørt Bullguard, og antivirus i windows 10
Bullguard fant 3 virus men problemet består.
Har kørt virus scanning i fejlsikkret  uden st det hjulpet
Nogla ideer om hvad jeg kan gøre?
Det er irriterende værre...
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2020 - 15:57 #1
Prøv Malwarebytes Free: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Det er et Windows download.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2020 - 17:41 #2
Kør også en tur med CCleaner efter Malwarebytes er kørt:
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download/standard
Rens både i filer og registeret.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. januar 2020 - 22:12 #3
Giv den også en tur med adwcleaner. Den er god til at fjerne snavs fra browsere.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2020 - 23:02 #4
Det må være tilføjelsesprogrammer som kan skyde disse, og som normalt ikke er anbefalet udgave, sidder  nok fast med skjult installations mappe eller har tilført cookies.

Enten skal du genstarte uden tilføjelsesprogrammer, se om dette stopper, så aktiver enkelt ad gangen dine tilføjelsesprogrammer og se hvad der producerer dette.
Installer seneste opdaterede browser dvs. er det Chrome opdater den, er det Firefox opdater den.

Stop med at bruge Internet Explorer, og deaktiver dette under Programmer & Funktioner og tryk på Slå Windows feature til eller fra, og fjern flueben for Internet Explorer, tryk på OK, færdig med omkonfigurering, genstart PC.

Microsoft har selv anslået at IE ikke er engang sikker længere og at der ikke er nogen der vil udbedre eller opdatere det, men her seneste er dette blevet et så stort problem for bruger er de i gang med at finde løsning til sårbarheden. Hvis du spørger mig, er det bedst at bare udrydde det hvis dette ikke længere understøttes som standard.

Foreslag ovenpå er gode eksempler på at udbedre dit problem.

Benytter du Chrome eller Firefox, tilføj uBlock Origin og aktiver med flueben for malware og reklamer fra 'Open dashboard' og gå til 'Filter list' og indsæt flueben for Malware og Ads, så  skulle du være beskyttet mod disse ondsinde sider.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/

https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm

Husk, endelig at køre Windows opdatering.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
21. januar 2020 - 23:06 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2020 - 14:17 #6
Nu skal vi nok have spørger på banen før vi fortsætter :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2020 - 23:42 #7
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
26. januar 2020 - 22:30 #8
Malwarebytes  fandt problemer men løste ikke problemet.
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
26. januar 2020 - 22:32 #9
Jeg vil prøve det Jørgen skriver. Det lyder rigtigt.
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
26. januar 2020 - 22:33 #10
Det er i øvrigt i Crome problemet er-og kun der ser det ud til
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 22:54 #11
Og der var så ikke ting der skulle fjernes efter en genstart af pc med Malwarebytes?
Det sker ind imellem den vil have det.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 22:54 #12
Prøv at nulstille din historik og cookies i Crome
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
26. januar 2020 - 23:15 #13
jeg har gået fra 286 steder med virus til 16....har genstartet hver gang....men stadig virus-og kan se dem i crome
(popups)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 23:38 #14
Kan  du lave et skærmskud af det som Malwarebytes ikke kan fjerne?
Prøv evt også AdwCleaner: https://downloads.malwarebytes.com/file/adwcleaner
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
27. januar 2020 - 00:05 #15
jeg har lagt til uBlock nu, den ser ud til at blokere for
popup men prøver den ny link og malwarebyte igen i morgen
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
28. januar 2020 - 19:34 #16
nå UBlock hjalp kun temporeret...prøver resten nu..
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
30. januar 2020 - 21:58 #17
Har stadig problem viruset heder
Pup.optimal.ask

så vidt jeg forstår...
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
30. januar 2020 - 22:31 #18
Underligt, Kaspersky plejer at virke overfor alle virus
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
30. januar 2020 - 22:41 #19
åhhh  fik renset alle cookies og kørt anti virus orogramnet og wupti
lige nu ser den ud til at vare væk, men skal lige arbejde lidt
med comutern , for at vare sikker den ikke dykker op igen...
Avatar billede kurtba Ekspert
30. januar 2020 - 22:58 #20
#18. Kaspersky finder den nok ikke, fordi som udgangspunkt er det ikke en virus, men mere noget i retning af adware. Dem er virusprogrammer ikke gode til at fjerne. Som 220661 er inde på, er det normalt malwarebytes og adwcleaner, som burde kunne fjerne den slags skidt.
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
07. februar 2020 - 22:54 #21
tak alle
220661,din løsning med at slette cokies og historik viste sig vare den løsning som i sidste ende løste problemet helt. Samtidigt har jeg oplevet at Crome på en anden computer også var kilden til et større problem, som ni indirekt satte mig på spåret af, jeg fik en computer som hele tiden gik ned især ved brug af crome, jeg har hele tiden troet det var et hardware problem det var det ikke....lige nu kører den uden problem (og uden crome.....)
I varfald tak alle og hummm hvordan redistrerer man opgaven som løst ( var en gang medlem af den gamle ekspert side-den med points-men den funktion er jo slettet)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2020 - 07:14 #22
Hej Lena. Godt du har fået styr på den. Nej point systemet er væk. Du gennemgår de indlæg der er kommet. Ud for dem der har været brugbare er der en mulighed for at markere som løsning. Du kan godt markere flere indlæg i tråden der her bidraget til din løsning.
Fortsat god weekend :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2020 - 10:14 #23
Godt du fandt løsning.

Hvis browser er fjernet, tag for engang skyld rensning med Malwarebytes eller god omgang rensning med gratis Bitdefender, selv staten benytter Bitdefender som beskyttelse mod fuld betaling, dvs. ikke gratis udgave.

Er alt fjernet, kan du installere din favorit browser.