Avatar billede Uvanga Ekspert
21. januar 2020 - 20:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Access database oprettet i windows XP skal konverteres til windows 10

Jeg har i tidernes morgen oprettet en Access database i Windows XP. Nu vil jeg gerne anvende den i windows 10, men databasen skal konverteres til win 10 for at fungere. Jeg har søgt på nettet, men kan ikke rigtig gennemskue en løsning. Så hvis der er nogen der har et bud, modtages det meget gerne.
Avatar billede INK Ekspert
21. januar 2020 - 21:46 #1
Access databasen skal vel åbnes i programmet Office Access. Microsoft Office kan være mange forskellige versioner, så hvilken udgave taler vi om? Har vel ikke direkte noget at gøre med styresystemet?
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. januar 2020 - 22:18 #2
#1 Det har du ret i, databasen er oprettet i Access 2010. Skal nu anvendes i den nyeste udgave af Access. Jeg kar en anden database som oprindelig blev oprettet i windows 97/98, opgraderet til Access 2010, og igen opgraderet til nyeste version. Opgradering foretages ved en decompile kommando, men jeg har glemt kommandoen da jeg ikke har brugt den i flere år...
Avatar billede INK Ekspert
21. januar 2020 - 23:09 #3
Hvad sker der hvis du forsøger at åbne databasefilen med Access 365 eller Access 2019? Vil programmet ikke automatisk konvertere?
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. januar 2020 - 23:20 #4
#3 Databasen åbner godt nok, men jeg kan ikke skrive i den. Databasen var åben for redigering på den gamle PC, efter flytning til ny PC, med den seneste udgave af Access er den nu gået til låst for redigering. Er oprindelig oprettet i Access 2003
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. januar 2020 - 23:24 #5
#4 Tilføjelse: Min nuværende ACCESS er 2013. Så på en eller anden måde er det en 2003 udgave der skal konverteres til 2013 udgave..
Avatar billede INK Ekspert
21. januar 2020 - 23:45 #6
Googlede locked Access database. Følgende er måske løsningen.

https://www.techwalla.com/articles/how-do-i-unlock-a-microsoft-access-database
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2020 - 09:09 #8
# 3 Try importing all objects and data  into a new database
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. januar 2020 - 19:04 #9
ad#7
Jeg har forsøgt at følge denne vejledning, men det vil ikke lykkes. Gem Som er ikke highlighted, så jeg kan ikke gennemføre det foreslåede. Og den PC jeg trækker database ud fra er ved at crashe, genstarter konstant, viser blå skærm og mange andre sjove ting. Det er dog lykkes mig at hive databasen ud på en USB.
#3 er også forsøgt uden held.
Så jeg tænkte om jeg må sende databasen til dig, og se om du kan redde den ;-)
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2020 - 19:19 #10
"Databasen var åben for redigering på den gamle PC"
Can you send me this database, not the one which is read only. I'll see if I can convert to accdb but cant guaranty anything ;-)

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
23. januar 2020 - 17:32 #11
Re-installation of Access has helped ..
Old dB works fine in 365 and 2013
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. januar 2020 - 19:16 #12
Som Terry skriver var det en re-installering af Access der skulle til.
Nu virker alt igen Ok. Tak for hjælpen