Avatar billede per2edb Ekspert
23. januar 2020 - 15:10 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Udtryksgenerator

Når man står inde i en Forms f.eks Load
kan man så tilgå Udtryksgenerator på en anden måde end Alt+F2
(Dem bruger jeg til andet formål)
Man har jo ikke kontrolelementkilde med de 3 prikker - hvad gør man så?
Avatar billede terry Ekspert
23. januar 2020 - 17:43 #1
You can right click and then choose "Build"
Avatar billede terry Ekspert
23. januar 2020 - 17:43 #2
and you do mean CTRL+F2 dont you?
Avatar billede per2edb Ekspert
24. januar 2020 - 10:20 #3
Build ?
Kan du beskrive hvordan man tilgår udtryksgeneratoren hvis man f.eks er inde i open / load eller......  og high lighter et udtryk =

Min Ctrl+F2 giver ikke udtryksgeneratoren!
Jeg kan kun få adgang via kontrolelemenrkilden
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2020 - 11:17 #4
When you place the cursor in Open even (properties) there is an arrow down and ...
If you right click with mouse, in the english version of Access there is a "Build" in the menu. No idea what that is in danish, it has a wand icon beside it. If you choose that you can then select Expression Builder
Avatar billede per2edb Ekspert
24. januar 2020 - 14:09 #5
Jeg har set Tryllestaven men...
Desværre.....

Det har jeg prøvet men jeg komme ikke ind i udtryksgeneratoren
Jeg kommer ind i Form_Current eller Form_Load afhængig af om jeg vælger
vedÅbning eller VedIndlæsning
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2020 - 14:31 #6
"Jeg har set Tryllestaven men..." men hvad?

If you dont come to a dialog where you can choose Expression builder then it sounds to me as though your access installation isnt working as it should.

"Jeg kommer ind i Form_Current eller Form_Load afhængig af om jeg vælger
vedÅbning eller VedIndlæsning "
??? can you send me some pictures of what your seeing?
Avatar billede per2edb Ekspert
24. januar 2020 - 15:07 #7
Pls mail adress
Avatar billede per2edb Ekspert
25. januar 2020 - 09:54 #8
Har du en mail adresse
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2020 - 10:41 #9
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede fdata Forsker
28. januar 2020 - 17:41 #10
Undskyld jeg blander mig; men bliver sagerne ikke blandet lidt forkert sammen her?

- Udtryksgeneratoren ligger ganske rigtigt ifm.Kontrolelementkilde.
- Ctrl-F2 kan bruges ifm. hændelserne i egenskabsarket for at hoppe til VBA editoren - som du selv beskriver det i #5

Det virker som om du forsøger at få en hændelse til at udføre noget kode (en formel?), som du skriver direkte i hændelsen i egenskabsarket. Du må først taste Ctrl-F2 og så lægge koden dér.