Avatar billede Andreas Hansen Praktikant
25. januar 2020 - 19:36 Der er 1 kommentar

IT sikkerheds job

Man læser alle steder at der er enormt mangel på IT-sikkerhedsfolk.
Derfor valgte jeg at overbygge min datamatiker med en professionsbachelor i IT-sikkerhed, da jeg fandt ud at programmering ikke var der jeg havde en passion, men at jeg synes IT-sikkerhed er virkeligt spændende.
Nu er jeg 4 mdr fra at være færdig med min uddannelse, men hvor er alle de tusinder af stillinger der ikke kan besættes?
Jeg kan hvis jeg er heldig finde 3-4 stykker på en god dag?
Er de der men bliver ikke slået op, eller mangler der i virkeligheden slet ikke så mange folk ?

Mvh Andreas.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2020 - 19:30 #1
Åh, jeg tænker nu  nok, at de "tusinder" du snakker om, er varm luft.
Men ja, der opslås selvfølgelig NOGLE af de jobs, der skrives om, men rigtigt mange besættes gennem netværk i stedet. Den uopfordrede ansøgning er tæt på uddød, ofte begrundet med GDPR, men nok mere reelt grundet dovenskab fra arbejdsgivers side.