Avatar billede Anneke Praktikant
28. januar 2020 - 08:42 Der er 10 kommentarer

Regler for indholdsskrivning for at rangere højere på Google

Hej til alle.

Jeg har en ejendomsside. Mit mål er at øge konverteringer ved at skrive godt indhold. Giv mig nogle tip til kvalitetstekstregler. Eller rådgiver tekstforfattere, der kan skrive gode tekster.

Tak!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2020 - 09:27 #1
Du bør under alle omstændigheder se på Search Engine Land's "SEO Peiodic Table" for overblikket.

Dernæst er der et skoleeksempel på god SEO her:
http://jefkalil.com/2013/05/perfectly-optimized-for-on-page-seo-or-marys-chocolate-donuts/

Substansen i indholdet er du selvsagt nødt til selv at levere.... ;-)
Avatar billede Anneke Praktikant
28. januar 2020 - 10:24 #2
Tak skal du have. Jeg vil læse
Avatar billede Martinfradk Juniormester
28. januar 2020 - 11:28 #3
Hej Anneke

Kan du uddybe dit spørgsmål en smule? Jeg sidder selv som content manager i en kreditvirksomhed, så jeg arbejder dagligt med indhold og tekster.
Hvis du skal have udarbejdet indhold til din side, bør du som det første udarbejde en søgeordsanalyse, så du får en ide om, hvad folk søger på. Men det er også vigtigt at huske på søgehensigten.

Fra min egen verden har vi blandt andet oprettet landingssider til søgninger på lån, online lån, minilån osv. Det er de generelle transaktionssøgninger, som er svære at rangere på. Derfor har vi også udarbejdet en blog, hvor vi fokuserer på de lidt nemmere researchsøgninger. Det er blandt andet artikler om boligstøtte som denne: https://kreditnu.dk/boligstoette-er-du-berettiget/
Boligstøtte har jo intet at gøre med vores produkt, som er en kredit, men det kan være relevant for vores kunder eller mulige kunder, som gerne vil skabe en bedre balance i deres hverdagsøkonomi.

Det samme kan du jo snildt gøre i forhold til din branche. Hvis du har en WordPress hjemmeside, så kan du nemt få det sat op på 5 minutter, og så er det ellers bare i gang med at blogge. Du kan evt. finde inspiration i vores blog.

Ellers vil jeg anbefale, at du læser dette indlæg fra Tekstr.dk https://tekstr.dk/seo-tekstforfatter/soegeordsanalyse/ De laver generelt meget fedt indhold.
Avatar billede Niene Praktikant
28. januar 2020 - 14:38 #4
Du skal forstå, hvad dine kunder vil have. Hvilke spørgsmål er de interesseret i og svarer på.

For eksempel at skrive artikler på dit websted, der vil indeholde disse specifikke ord. Dette kaldes Intent. Også forskellige ord, folk søger forskellige tidspunkter. For at analysere kundeanmodninger skal du derfor bruge specielle programmer - Ahrefs, MOZ og mere. Disse programmer betales normalt, men de hjælper dig meget. Jeg arbejder som tekstforfatte og kan hjælpe dig. Jeg skrev tekster til forskellige klienter, og de var tilfredse. Du kan læse anmeldelser.

Jeg håber, jeg hjalp dig lidt!
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
28. januar 2020 - 15:30 #5
Absolut er en søgeordsanalyse det vigtigste!
Du kan skrive nok så godt, men er det for "døve øre", så spilder du både tid og penge.

Når det så er sagt, bør du få lavet en analyse af dine nuværende sider, holdt opimod resultatet af søgeordsanalysen.

Så ved du, hvad der mangler og ikke mindst, hvor tid og penge bliver brugt optimalt!
https://a3-seo.dk/seo-analyse/
Avatar billede Revisorniels Novice
05. februar 2020 - 09:16 #6
Hey Anneke

gå altid efter og skriv godt indhold, så kommer resten af sig selv.
Bruger du wordpress, har yoast et seo plugin der guider dig i, hvad der skal være i dit indhold for og ranke i google - vær dog obs på det ikke altid er ens betydende med det google kan lide er det der konverterer bedst.

små grundregler
- subheader efter 200 ord
- hold sætningerne korte omkring 20 ord
- husk alt text på dine billeder
- internal samt external links

Med Venlig Hilsen
Niels
https://mininvestering.dk/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
14. august 2020 - 11:36 #7
Svar til #6

Som sagt i #5 så er en søgeordanalyse det vigtigste!
Derefter en analyse af egne sider, samt de konkurrenter der findes på side 1 af en Google søgning, på de pågældende ord.

En "Underlig" ide om, at et plugin, kan fortælle dig, hvordan du gør er helt ude i skoven og absolut en "Falsk" henvisning.

Men Yoast Seo er stadigt et must, du må bare ikke regne med at deres statistik alene, giver dig resultater. Dine konkurrenter bruger samme statistik - så kun ved at kigge på, hvad du kan gøre anderledes, giver dig et forspring ....
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
14. august 2020 - 11:45 #8
Svar til #1 CRKrogh

Den er helt fin med http://jefkalil.com/2013/05/perfectly-optimized-for-on-page-seo-or-marys-chocolate-donuts/

Men der skal blot fyldes godt op med relevant tekst, så densiteten på søgeord/orderne ikke bliver for høj.

Men følger alle konkurrenterne samme opskrift, er vi lige vidt ....

Det er diversion der gør forskellen!

muligvis forkert ordvalg ;-D
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
14. august 2020 - 11:46 #9
Derudover er spørgsmålet fra Januar - luk det dog ...
Avatar billede Chewie Novice
20. oktober 2020 - 08:58 #10
kig på værktøjer som ubersuggest og keywordtool.io, og hvis du går all in det danske contentbeak.dk