Avatar billede Banzze Juniormester
28. januar 2020 - 09:22 Der er 1 kommentar

Streg i margin, kan ikke fjernes

Hej,

Jeg har en streg i min venstre margin, som jeg ikke kan få fjernet. Mit word dokument minder lidt om en ældre regning hvor der var 0,5 cm streger ude i siden. Nogen som har en ide om hvordan jeg kan få den fjernet?
Jeg har en kæmpe sammenkædning kode på, så derfor kan jeg ikke begynde på et nyt dokument.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
28. januar 2020 - 10:23 #1
Ud fra din beskrivelse alene er det ikke muligt at gætte, hvad stregen er:

Er stregen ud fra alle afsnit eller kun ud for nogle afsnit?
Er stregen lodret eller vandret?

Nogle ting, du kan tjekke:

Hvis stregen er lodret:
1. Er registrering af ændringer slået til? Hvis ja, kan stregen komme af, at ”Simpel markering” er valgt på fanen Gennemse > gruppen ”Registrer ændringer”. Hvis du vælger Gennemse > Acceptér > ”Accepter alle ændringer og stop sporing”; er der ikke længere markering af ændringer.

2. Stregen kan være en kant på afsnit. Tjek fanen Hjem > gruppen Afsnit > ”Kanter” (nederst til højre i gruppen). Klik på pilen i ”Kanter” og vælg ”Ingen kant”.

2. Stregen kan være en tabulator af typen ”Streg”. Hvis det er tilfældet: Prøv at klikke i afsnittet og tast Ctrl+Q. Det rydder direkte afsnitsformatering og vender tilbage til den ”rene” afsnitstypografi.

Hvis stregen er lodret eller vandret:
Stregen kan være en tegnet streg. I givet fald kan den slettes. Marker den ved at klikke på den og tast Delete. Da du skriver, at du ikke kan fjerne den, er det nok ikke en sådan streg.

Hvis intet af ovenstående hjælper til at finde ud af, hvad stregen kommer af, er du velkommen til at sende dokumentet til mig. Så vil jeg tjekke det (du kan sende e-mail via Kontakt på www.thedoctools.com).