28. januar 2020 - 15:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA kode fejler pludselig

Jeg har et lille VBA skript som pludselig fejler (muligvis efter skifte til O065).Det går i sin enkelthed ud på at eksporterer nogle data til en CSV fil, som herefter kan importeres i Outlook. Det underlige er at der kun fejles på et felt - Email. Hvis jeg udelade feltet eller sætter et andet ind så virker det. Email feltet er defineret som short text 50 char.
VBA er:
Dim strSQL As String
    Dim rst As Recordset
    Dim strLines As String
    Dim fsoFile As Object
    Dim strPath As String
    Dim fld As DAO.Field
    Dim L As Integer

    Set fsoFile = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Dim objFile As Object

    strSQL = "SELECT * from Export_Mobil_Adresse_Detaljeret"

    Set rst = CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
    L = 0
    strLines = ""
    For Each fld In rst.Fields
        If fld.Name <> "" Then
            If L = 0 Then
            strLines = fld.Name
            L = L + 1
            Else
            strLines = strLines & "," & fld.Name

            End If
    Next
    strLines = strLines & vbCrLf

    Do While Not rst.EOF
        strLines = strLines & rst.Fields("Department") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Company") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Business Street") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Business Street2") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Business Postal Code") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Business City") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Company Main Phone") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Name") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Job Title") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("E-mail") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Company") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Mobile Phone") & ","
        strLines = strLines & rst.Fields("Business Phone") & vbCrLf

    rst.MoveNext
Loop

strPath = CurrentProject.path & "\Export_Mobil_Adresse_Detaljeret.csv"

Set objFile = fsoFile.CreateTextFile(strPath)

objFile.WriteLine strLines
objFile.Close

Set fsoFile = Nothing
Set objFile = Nothing

Set rst = Nothing

MsgBox " Alle data er nu eksporteret"
*****
Jeg får en Run-time error 5, Invalid procedure call or argument.
på linien: objFile.WriteLine strLines
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2020 - 16:22 #1
try compiling the database to see if you have other errors.
Debug+Compile in code view.
Also check there are no broken references.
Tools+References in code view
29. januar 2020 - 08:29 #2
Jeg kan compile databasen og der mangler ikke nogle referancer, så det var ikke der problemet var :-)
Avatar billede fdata Forsker
29. januar 2020 - 10:16 #3
Tjek email adresserne. Det lugter af at der er én, der "ødelægger" strLines (der kan have sneget sig en apostrof el.lign. ind)