Avatar billede Toppersurfer Mester
29. januar 2020 - 12:45 Der er 1 løsning

Datoformat vil ikke ændre sig - kan ikke regne forskel ud mellem to datoer

Hej.

Jeg har behov for at lave en formel, der giver besked om der er gået mere end 60 dage siden en given dato.

Jeg har et regneark, hvor slutdatoen er i kolonne F, og i kolonne H har jeg så lavet formlen =HVIS((IDAG())+60>F2;"ja";"nej").

Den virker, når datoerne i kolonne F er formateret på denne måde: 30-05-2020 (og højrestillet).

Mit problem er at datoerne i F ikke er formateret som ovenstående, men i stedet formateret sådan her: 30.05.2020 (og venstrestillet).

Jeg kan ikke få excel til at ændre formatet ved at gå ind i formater og prøve at ændre det der. Endvidere virker det som om den slet ikke kan genkende formatet som tal.

Nogen der kan hjælpe mig? :-)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
29. januar 2020 - 13:37 #1
30.05.2020 ses som tekst og ikke som en dato. Derfor fejler det.
Enten skal du sikre korrekt input format eller bygge din formel om til at konverterer det til et dato format som excel kan arbejde videre med.