Avatar billede lb-brauner Juniormester
31. januar 2020 - 09:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adobe creative Cloud & Onedrive

Jeg har lige installeret Linux Mint, men hvordan installere jeg Photoshop, Lightroom CC m.v. . Mangler også OneDrive, kan den installeres på Linux?
Håber nogen af jer kan hjælpe.
Avatar billede Slater Ekspert
31. januar 2020 - 09:49 #1
Hvis du forventede at kunne bruge alle de samme programmer som på Windows, så har det været et forkert valg at skifte til Linux. Nogle folk er ofte meget hurtige til at råde til det, og det er altså ikke så simpelt for en almindelig bruger - og det siger jeg, der bruger Linux til hverdag.

Adobe-programmerne virker ikke direkte på Linux overhovedet, men de (eller i hvert fald Photoshop, som er det eneste jeg selv har prøvet med) kan køres rimelig godt over noget der hedder Wine.
Jeg bruger ikke Mint, men eftersom det er Debian-baseret burde du kunne bruge dette: https://wiki.winehq.org/Debian

Men ikke alting virker, og det der virker har som regel ulemper og er mindre stabilt.
I stedet kan du også vælge at bruge Linux-native alternativer, som f.eks. Gimp i stedet for Photoshop.

Og nej, OneDrive klienten findes ikke til Linux. Efter sigende skulle insync kunne bruges til det, men det er meget sværere at sætte op.
Avatar billede lb-brauner Juniormester
31. januar 2020 - 10:06 #2
Tak for svar! Jeg hopper tilbage til mit velkendte Windows 10.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
31. januar 2020 - 10:34 #3
Hvis du vil have Windowsprogrammerne kan det lade sig gøre med betalingsprogrammet  Crossover

https://www.codeweavers.com/products/crossover-linux/download

Hvis du er villig til  det, mener jeg ikke der er problemer med de programmer du nævner