Avatar billede mette_by Novice
31. januar 2020 - 15:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Razer mobil - adgang til billeder på sd micro kort

Jeg har fjernet SD micro card fra min Razer mobil inden jeg returnerede den til fabriksindstillinger, og gendannet indhold.
Når jeg sætter SD card i igen, beder systemet mig om at formatere kortet. Dette har jeg ikke gjort, da jeg har en masse billeder på kortet.
Jeg køber en kortlæser til SD micro card (goobay kortlæser). Denne beder også om at jeg formaterer kortet. Dette har jeg ikke gjort.

Hvordan får jeg nu adgang til de billeder jeg har på kortet?

På forhånd tak for hjælpen :)
Mette
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2020 - 19:37 #1
mobilen bruger nok et nummer, som den danner ved fabriksindstillinger, til at kode/scramble data på sd-kort så andre ikke kan stjæle data.
Dit sd-kort tilhører et andet (gammelt) nummer, og dit nye nummer får derfor ikke lov til at pirat-kopiere data.
Det er en sikkerhed for, at andre ikke kan stjæle sd-kort, og dermed dine data.
Du henter bare dine billeder fra din backup...
Avatar billede mette_by Novice
31. januar 2020 - 20:05 #2
Jeg havde desværre ikke backup af billeder via Google, og da min mobil "gik ned", kunne jeg ikke holde mobilen igang længe nok til at aktivere en backup. Jeg har nu kun disse billeder på SD kortet. Er der en måde hvorpå jeg kan få adgang til SD kortets indhold?
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. januar 2020 - 20:58 #3
Hvis #1 har ret bliver det nær umuligt -  men har han ret vil jeg betragte det som en klar designfejl -
Formater IKKE -så længe du ønsker gendannelse.
Prøv med recuva eller lignende recover / gendannelsesværktøjer
Avatar billede mette_by Novice
04. februar 2020 - 14:29 #4
Tak til jer begge for jeres svar. Jeg prøvede #3 med Recuva uden held. #1 havde nok ret. Designfejl? … bestemt, ja!
Min løsning bliver at overgive mig til Googles back-up løsning, og kun anvende sd cards til ferier, hvor hele bunken kopieres over på laptop.