Avatar billede Btimmer Seniormester
02. februar 2020 - 11:54 Der er 10 kommentarer

Sikkerhedskopiering - "Windows 7 og 10 - Office 2003"

0/: Indledning:
Jeg har lige opgraderet fra Windows 7 til Windows 10.
På Windows 7 benyttede jeg Office 2003 excel og word.
Microsoft meddelte man ikke kunne benytte Office 2003 på Windows 10, men Office 2003 fungere uden problem efter opgradering til Windows 10.
NB: På min "DVD Office 2003", står man ikke kan installere på Windows 10.
1/:
Inden jeg opgraderede lavede jeg en sikkerhedskopi på en ekstern harddisk. Opgraderingen var således "på Windows 7".
Jeg går ud fra hver gang man laver en sikkerhedskopi slettes den gamle.
2/:
Hvis jeg nu laver en ny sikkerhedskopi på Windows 10, bibeholdes så Office 2003?. Den tidligere sikkerhedskopi på Windows 7 slettes jo, sådan har jeg fået det at vide.
3/:
Humlen i det hele er:
Hvis jeg køber en helt ny computer med Windows 10, hvordan er jeg så stillet omkring Office 2003?
Jeg kan jo ikke installere med min "DVD Office 2003" på en ny computer med Windows 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2020 - 12:02 #1
Bruger ikke sukkerhedskopiering så må være svar slydlig.  Der findes gratis backup programmer der kan lave system backup.  Bruger selv Aomei der er fortrinlig til dette. Dette image kan du rulle tilbage på hvis systemet fejler
Macirum Reflect kan gøre det samme og programmet kan indstilles så du ved boot kan vælge at starte op på det for at gendanne. Med Aomei skal man have en rescue disk som man kan oprette hvis Windows ikke vil køre.
02. februar 2020 - 12:52 #2
3:/
Hvis du køber en ny Win10 maskine, bliver du jo så nødt til at købe en ny office.
Så dyrt er det jo heller ikke, du får jo flere funktioner.

Ellers enig med #1.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. februar 2020 - 13:04 #3
Jeg bruger heller ikke Windows indbyggede sikkerhedskopi - fordi den er langsom og det aldrig er lykkedes mig at få den til at virke, når jeg skulle gendanne :-)

At der på din Office 2003 DVD står at den ikke kan installeres på Win10 lyder mærkeligt...  Windows 10 var slet ikke opfundet, da der blev trykt DVD´ere til Office 2003.

Men der ud over kan det sagtens lade sig gøre at installere den på Windows 10 - det er der andre der har prøvet. Dog er det bedst at undlade at installere Outlook, der som det eneste program har kompatibilitets problemer.

Men ellers kan du prøve at installere det gratis https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/ - de fleste der har brugt Office 2003 har meget let ved at vænne sig til Libreoffice. Den kan sagtens være installeret samtidig med Office 2003, så ud kan teste den med det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2020 - 13:19 #4
#3 Han har prøvet Libre Office som han kalde at "tingene ikke passede sammen".
Ved ikke lige hvad det gik ud på.
Jeg har anbefalet køb af ny Officepakke.
Kunne sagtens være Home and Student version 2019 som kan købs for ca 450 kr for 9 års support. Denne pakke ville jeg vælge ved et nyt pc køb.
Se tråden "Et godt råd" :-)
Avatar billede INK Ekspert
02. februar 2020 - 13:35 #5
Jeg ville købe en Office 2019 på e-bay. Koster mellem 50 og 125 kr for en licens (udg. Med Outlook).
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2020 - 13:50 #6
#5 Du har god erfaring med E-Bay?
Avatar billede Btimmer Seniormester
02. februar 2020 - 14:11 #7
Tak allesammen.

Til #2:
Det er ikke et spørgsmål om pris, Det et fordi jeg kun ønsker at bruge Office 2003 som jeg kender til fingerspidserne. Og jeg har ikke behov for mere.

Til #3:
Undskyld der står selvfølgelig ikke på DVD Windows 10, men op til Windows 7.
Det var Microsoft der meddelte jeg ikke kunne bruge Office 2003 på Windows 10.

LibreOffice har jeg prøvet. For mig var det ikke særlig godt - derfor Office 2003.
Som jeg skriver virker det hele perfekt, jeg var bare usikker omkring back-up/sikkerhedskopiering og hvordan sikkerhedskopiering foregå, om den sletter tidligere etc. - og hvad der sket hvis jeg købte en ny computer.
Hav en god weekend allesammen.
Avatar billede INK Ekspert
02. februar 2020 - 16:09 #8
#6 Ja, har til eget og andres brug købt 7 licenser uden problemer.
02. februar 2020 - 17:18 #9
@7 / #2. Ja, men sommetider må man bare komme videre.
Kender det godt.

Vi er i 2020. og du har Office 2003.
Mange af de funktioner du kender går igen.
Jeg er lige blevet Mac / IPhone bruger. Og vi kører også MS office på Mac'en, og meget af det går igen.

Jeg har også et MS Joystick, som desværre ikke virker længere :(
Men ja, +20 år.

Vi må nok komme videre.
Ligesom vi har måttet lære at bruge Windows 10, som er godt, må vi også lære en nyere office.

Skulle jeg købe en ny PC i dag: Ville jeg også købe seneste Office, fordi jeg er på en gammel version, der ikke kan opgraderes / reinstalleres.

Det ikke det store problem at skifte en nyere version.
Jeg har skiftet mange gange.
På arbejde har jeg kørt en version, og hjemme en anden. Verden udvikler sig.

Brug din 2003 så længe du kan, derefter skift. Det er så blot min mening.
Avatar billede MADOlsen Forsker
04. februar 2020 - 08:34 #10
#7

Undskyld der står selvfølgelig ikke på DVD Windows 10, men op til Windows 7.
Naturligvis er Windows 10 ikke nævnt, da den jo slet ikke fandtes dengang :-) Men som andre nævner, kan du sagtens installere Office 2003 alligevel.