Avatar billede Raakjaer Juniormester
02. februar 2020 - 15:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk fordeling af x antal sager pr person

Hejsa

Er det mon muligt at lave en automatisk fordeling af x antal sager pr person via formler eller makro?

Setuppet er fx følgende:
Det er bestemt at 154 sager skal fordeles på 7 personer.
Hver person skal have et sted mellem 17 og 25 sager afhængig af, hvor mange sager de kan nå på en måned.
Hertil har jeg så en liste med alle sager fordelt på følgende måde:
Avatar billede Raakjaer Juniormester
02. februar 2020 - 15:38 #1
Hov, fik trykket send... ej muligt at redigere??

Men i kolonne a fremgår fx 60 forskellige centre på 154 rækker, og hvert center har så tilknyttet 1-7 sager.
Ud for hvert center skal den enkelte persons navn så stå, så de ved, hvilke sager/centre de skal nå.
Der må kun være en person pr center, så man kan ikke bare skrive navnene ned fra top til bund, da det ikke nødvendigvis passer sammen.
Kan Excel gøre noget, så jeg ikke manuelt skal få det hele til at gå op?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2020 - 19:26 #2
Alt andet lige, så er det forkert styring. En person kan fint klare 25 sager på en måned, men kun 15 måneden efter. En sag er ikke x timer gange y erfaring.
Du skal have noget med at den enkelte sagsbehandler melder ind når en sag er afsluttet, og så får den næste i rækken. Og i bedste fald, så når I 154 sager pr måned.
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. februar 2020 - 23:48 #3
Hej

Jeg har ikke forholdt min til din styringsmodel. Jeg tror ikke det er muligt at opstille en matematisk model ud fra dine kriterier.

Jeg har leget lidt med nogle opstillinger, med de kræver nogen manuel behandling, og er ikke det du ønsker, men det kan måske give inspiration til dit videre arbejde.

https://www.dropbox.com/s/rq69ogeoxdebii0/automatisk%20fordeling%20af%20x%20antal%20sager_mads32.xlsx?dl=0

God fornøjelse. Jeg hører gerne dine kommentarer.
mvh mads32
Avatar billede Raakjaer Juniormester
03. februar 2020 - 06:58 #4
Helt enig i at styringsmodellen er helt til hest, men det er desværre ikke issue nu (ikke i første omgang i hvert fald).

Mads - filen i dit link eksisterer ikke længere?
Avatar billede Mads32 Ekspert
03. februar 2020 - 10:40 #5