Avatar billede kjaersgaard Praktikant
03. februar 2020 - 13:04 Der er 4 kommentarer

USB-C

Hej
Nogen mennesker her der ved hvorfor at feks. nye mobiler kommer med en lader med USB 3.1 hvor man så skal sætte en adapter fra USB 3.1 til USB-C for at lade mobilen op, i stedet for at have USB-C hele vejen ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2020 - 19:39 #1
mobil-producenten har købt ladere billigt fra Kina. Du kan bruge en usb-c direkte, men det er ikke sikkert, at den så lader lige så hurtigt.
Jeg har selv købt en usb-lader med 4 udgange, og der sat kabler fra samsung (usb-c) og ipad samt hovedtelefoner (usb-a) og ur - garmin stik. Det oplader fint på alle dimser.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2020 - 19:44 #2
FYI: https://www.batteribyen.dk/4-ports-rejse-usb-oplader-24w-4-8a
der er to par udgange, og hvert par kan maks trække 2,4A, så to hurtig-lader-dimser bør sidde i hvert sit par for at lade hurtigst
Avatar billede Slater Ekspert
04. februar 2020 - 08:54 #3
Også bare fordi USB-B stadig er mere udbredt. Du kan sætte det til i biler, alle laptops og stationære, mange vægstik osv. Det er mere praktisk end USB-C.
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
04. februar 2020 - 09:05 #4
Okay
Tak for det, kan godt se at det nok er "over time" der bliver skiftet til USB-C, når man lige tænker over hvor mange steder USB-B er tilgængeligt. Jeg havde ikke lige tænkt tanken om at producenter har købt rigeligt med billige ladere.