Avatar billede mort1 Ekspert
05. februar 2020 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stikkontakt / forlænger som afbryder når pc slukkes

Jeg har haft et par forlængere med 4-6 stik, som var forbundet til computeren med usb stik, så strømmen til ekstraudstyret, printer, skærm, højttalere, ekstern hd osv. automatisk blev afbrudt når computeren blev slukket.
Jeg synes imidlertid ikke, at de holder så længe - Er der nogen herinde som har har erfaring med et tilsvarende produkt?
Avatar billede finb Ekspert
05. februar 2020 - 13:47 #1
Du kan sætte et relæ i stikdåsen, der slukker tilbehøret,
så din stikdåse skånes.
Avatar billede INK Ekspert
05. februar 2020 - 18:49 #2
Det er efter min mening dårligt at slukke en printer ved at afbryde strømmen til den.
En printer går normalt i dvale, og bruger meget lidt strøm. Hvis du slukker den og så tænder igen vil en printer bruge meget blæk for at rense mv
Avatar billede mort1 Ekspert
07. februar 2020 - 14:16 #3
Ink #2 - Jeg har ingen anelse om, hvor meget strøm min Canon TS-8050 bruger når den blot er i stand by, den har i øvrigt ikke været inde over den defekte elspareskinne finder jeg ud af, men jeg plejer at slukke den (manuelt)
Jeg finder også ud af, at den spareskinne jeg bruger slet ikke er forbundet via USB, men er styret af hovedforbrugeren, altså pc'en, men det ændrer ikke på, at den ikke virker.
Det er ikke fordi en ny koster en formue, men faktisk kunne jeg godt tænke mig, at afprøve ideen fra finb #1, hvis jeg kan finde en "opskrift".
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2020 - 14:33 #4
Ifølge specifikationen bruger den
Strømforbrug
Slukket: ca. 0,3 W
Standby (tilsluttet pc via USB): ca. 1,0 W (scannerlampe slukket)
Standby (alle porte tilsluttet): ca. 1,8 W (scannerlampe slukket)
Tid til at gå i standby: 12 minutter
Kopiering: ca. 16 W

I standby med 1 W bruger den for ca. 22 kr strøm om året.
Avatar billede mort1 Ekspert
07. februar 2020 - 14:53 #5
Tak ink - Min printer er tilsluttet trådløst, så må jeg se, hvor stor forskel det gør