Avatar billede Nisc Mester
09. februar 2020 - 17:51 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

yoga 900 bliver næsten 80 gr varm i starten.

Hej!
min Yoga 900  bliver næsten 80 gr varm i starten. den køler dog noget ned efter et stykke tid, men aldrig til noget under 50 gr. målt med HW monitor. Den er alt for varm mener jeg, men kan er gøres noget ved det? Sådan var den ikke da jeg fik den for snart mange år siden (2015) tror jeg. En nulstilling er det en god ide, og hvordan får jeg temperaturen  ned. kan jeg genoprette med alle filer , men kun med de begrænsninger som er beskrevet vedrørende nulstilling. en ny installation af windows 10 med alle mine personlige filer bevaret er det en mulighed, og hvodan gør jeg det på en Yoga, som eller fungerer godt ved normale aktiviteter uden spil ...
gode råd efterlyses
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2020 - 18:02 #1
Første skridt må være at rense ventilationsåbninger og ventilatoren for støv og nullermænd.
En reinstallation af Windows 10 kunne være en god idé. Afhængig af hvilke programmer du har på den, ville jeg nok foretrække en helt ren installation.
Tag sikkerhedskopi af alle data og find licenskoder for de programmer, du vil geninstallere.
En ren installation betyder du slipper af med de crap-programmer, der ofte installeres på nye pc'er. Ligeledes slipper du af med "snavs" fra gamle opdateringer og fra afinstallerede programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 18:18 #2
#1 Helt enig :-)
Avatar billede - Mester
09. februar 2020 - 18:28 #3
Den er megst ren da jeg ofte skiller den ad. En ren nyinstallation fordrer at jeg  skal installere nogle satadrivere, og dem ved jeg ikke hvordan jeg får ind i Yogaen
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2020 - 19:40 #4
#3 har du kendskab til problemer med disse drivere? Almindeligvis sørger Windows 10 for installation af seneste drivere.
Avatar billede - Mester
09. februar 2020 - 22:03 #5
Har tidligere måtte tage til takke med den Windows 10 som ligger klar til geninstall af Yogaen. det har fungeret lige til varmeproblemet opstod her i vinter. Måske kan jeg finde  ud af at installer en ren win10 på en ny harddisk i stedet for den som sidder i, og så slippper jeg for crapprogrammerne. Jeg prøver  senere. Tak  for indput😃