Avatar billede JensJensen Novice
11. februar 2020 - 20:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Portforwarding med Stofa

Hej jeg har i 3 dage prøvet at Portforward med min linksys router, men det virker ikke:( Jeg har en fibernet router fra Stofa som jeg har sat i bridge mode og har købt fast ip, men det virker stadig ikke.. Jeg kan heller ik komme ind på stofas router og rode rundt derinde, kun inde på min side på stofa.dk, men der kan jeg kun slå wifi til/fra, og sæt den i bridge mode. har prøvet og ringe de ved ik hvad der kan være galt... Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2020 - 10:08 #1
kabel direkte på stofa-router og ret op på den, og så sæt linksys til og brug wifi ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2020 - 11:13 #2
Prøv som det allerførste at tilkoble din PC direkte til STOFA-routeren og kør en scanning v. GRC - ShieldsUp: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Nu burde du få vist åbne porte på din PC (selvfølgelig forudsat din PC's firewall er disabled imens testen kører).
Avatar billede JensJensen Novice
12. februar 2020 - 11:25 #3
@CPRKrogh  hvad er det der?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2020 - 12:03 #4
Det er et velrennomeret værktøj til at scanne for åbne porte.
Viser den dig at du har porte, der svarer på en forespørgsel, er din router i bridge-mode, får du derimod intet svar på noget som helst, er der enten en firewall eller en router imellem din PC og internet.
Avatar billede JensJensen Novice
12. februar 2020 - 12:09 #5
Unknown Protocol for this port siger denn
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2020 - 13:28 #6
Du er nødt til at beskrive det lidt nøjere.

Når du tilslutter din PC direkte til WAOO-boksen, kan du f.eks. sikre at netkortet får de rigtige informationer ved at slå det fra og til igen; så skulle det gerne hente IP#, subnet mask, default gataway og DNS gennem routeren fra STOFA's infrastruktur (DHCP).

Du kan se hvad der sker, hvis du går ind i "Skift Adapterindstillinger", højreklikker dit netværkskort, vælger [Status] og trykker på [Detaljer].
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2020 - 13:29 #7
Selvfølgelig ikke "WAOO-boksen" => "STOFA-boksen"...
Avatar billede JensJensen Novice
12. februar 2020 - 13:56 #8
det gør den ja
Avatar billede JensJensen Novice
12. februar 2020 - 13:59 #9
oh tror ik jeg har noget netværks kort
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2020 - 14:29 #10
Arh, ét eller andet sted må det være - inten netværkskort, intet internet.
Avatar billede JensJensen Novice
12. februar 2020 - 15:59 #11
hovr finder jeg de indstillinger?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. februar 2020 - 10:52 #12
Hvis du skriver "Status" nede i søgefeltet nederst til venstre, skulle den gerne selv foreslå "Status for netværk".
I vinduet, der nu dukker op, ser du midt på siden "Ret dine netværksindstillinger".
Her under vælger du "Skift adapterindstillinger" - her er dine netværksforbindelser.

Når du tilslutter PC'en til STOFA-boksen med LAN-kabel, vil der være et netværkskort her [Ethernet], der står som tilsluttet.

Vælg først [Status], så [Detaljer].
Avatar billede JensJensen Novice
14. februar 2020 - 19:31 #13
den får vidst det den skal
Avatar billede JensJensen Novice
15. februar 2020 - 16:21 #14
Fik det fixet, ringede for 5. gang til dem og der var en der kunne se den ikke var indstillet rigtig
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2020 - 16:44 #15
Der er mange supportere på arbejde - glæd dig over, at du fik en kyndig i røret til sidst (det er jo dumt at ringe flere gange nu - det er altid den dygtige, man taler med sidst)