Avatar billede Mik2000 Professor
11. februar 2020 - 23:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CSS - media print - input

Hej

Kan man i @media print gøre følgende

1: Input felter printes som tekst
  - Ingen padding/margin mellem
Har prøvet nedenstående men det giver dobbelt linje mellem dem
border: 0;
padding:0;
margin: 0;
overflow:visible;

2: Sørge for input felter uden indhold (kun med placeholder) ikke kommer med (display: none)
Avatar billede Strawberry Seniormester
12. februar 2020 - 06:03 #1
Tror det burde være således:

border: 0px;
padding: 0px;
margin: 0px;
overflow: visible;

Du er nødt til at skrive om det er px eller % etc.

Men ved ikke lige om det er det der skal til for at få det til at virke
Avatar billede Slater Ekspert
12. februar 2020 - 08:25 #2
@Strawberry: Når tallet er 0, er det korrekt at skrive det uden enhed, da 0 i alle enheder vil være det samme. Faktisk er det imod CSS-standarden at bruge en enhed der.
Avatar billede Slater Ekspert
12. februar 2020 - 08:46 #3
@Mik2000: Kan du evt forklare eller vise hvad du mener med dobbelt linje?
Når jeg prøver f.eks. http://snip.kilolima.dk/#/VxLBnOn bliver alle fire linjer rimelig ens i alle browsere jeg har tilgængeligt. Dog skal det siges jeg sidder på Ubuntu nu - det kan se anderledes ud på andre styresystemer, da input styling er OS- og browser-specifikt.

Til det andet spørgsmål, nej. Der var et forslag til en :contains-regel som ikke kom med i CSS3, så du kan ikke tjekke for tekstindhold i ren CSS.
Avatar billede Mik2000 Professor
12. februar 2020 - 19:16 #4
Hej
Okay det er egentlig som du har det. Jeg bruger Bootstrap i dette (gør jeg ikke altid), så måske de har noget der påvirker det og skaber noget ekstra mellemrum - må jeg lige se på

Hvad med den anden del - har du en ide til det - hvis man f.eks. i dit eksempel gjorde sådan
<div><input type="text" value="Abracadabra"></div>
<div><input type="text" value=""></div>
<div><input type="text" value="Hej med dig"></div>

Så at undgå mellemrum i midten
Avatar billede Slater Ekspert
12. februar 2020 - 20:14 #5
Du er nok nødt til at bruge noget Javascript. Heldigvis kan du bruge 'beforeprint' eventen til at udføre det inden der bliver printet, så man ikke behøver sidde og holde øje hele tiden.

http://snip.kilolima.dk/#/RVZcCeS
- Dette tjekker alle input[type=text] elementer igennem før udskrift og giver dem en .print-hide klasse hvis de er tomme, så man kan skjule dem i CSS.
Avatar billede Mik2000 Professor
12. februar 2020 - 23:04 #6
Takker - det fungerer som det skal :)