Avatar billede Bj120471 Novice
14. februar 2020 - 12:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

kryptere

openoffice.org
Når jeg åbner min pdf fra dukumenter bliver mine mails krypteret.
der en kolonne med som jeg skal trykke på acsll filterindstillinger
Acsll står nu på
tegnsæt                    Vesteuropa(acsll/us)
standartskrifttyper      Times new roman.
sprog                          Dans

tror at det er en forkert indstilling. har jeg ret i det
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2020 - 13:08 #1
... Hvad?

Hvordan i alverden bliver dine mails krypteret fordi du åbner en pdf? Hvordan har de ting noget med hinanden at gøre? Hvad mener du med krypteret? Hvad mener du med kolonne? Hvad mener du med ascii-filterindstillinger? Hvad har ascii med kryptering at gøre?

Beklager, men jeg tror du bliver nødt til at forklare lidt mere præcist hvad der sker og hvad problemet er.
Avatar billede Bj120471 Novice
14. februar 2020 - 17:02 #2
jeg ved ikke hvad jeg sige men når jeg åbner en pdf fil for at redigere den, så
kommer der altså en box som jeg skal trykke på og på den står ascll filterindstilling
+ hvad jeg skrev tegnsæt, standartskrifttype og sprog( her skal der stå dansk)
og ved godt, (ikke kolonne. undskyld ved ikke hvad jeg tænkte på) Men skal
sige ok den elles lukke den bare filen.
og når jeg så trykker ok så bliver teksten til de tegn der står over tallene på
pc/en lige som "#¤&/())?(&)?`?(%¤/()(%
glemt nederst i boxen er der tre valgmuligheder
cr og lf      cr      lf
    x      denne er valgt
men ellers tak for hjælpen
Avatar billede Slater Ekspert
15. februar 2020 - 09:39 #3
Det lyder bare som om du forsøger at redigere en sikret PDF-fil, som er blevet krypteret af personen der oprindeligt har lavet den, netop for at forhindre redigering.
Sådan en kan du ikke åbne for at redigere normalt. Det kan lade sig gøre at omgå krypteringen, men det har ikke noget med tegnsæt og ascii at gøre, som du kigger på. Den dialog kommer nok bare frem, fordi dit redigeringsprogram (LibreOffice Draw?) ikke kan forstå indholdet i filen fordi det er krypteret.

Hvor har du filen fra?
Avatar billede Bj120471 Novice
15. februar 2020 - 11:54 #4
selv skrevet den. og når jeg så trykker pdf ryger den over i dukomenter
hvilket er ok. de jo der jeg skal hendet.den. men det er en kladde til
job søgning. er der nogen måde at gemme en pdf så man kan redigere den