Avatar billede kurtba Ekspert
15. februar 2020 - 13:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS Officepakke fra ebay

Jeg har tidligere set nogen henvise til at købe ms officepakker fra ebay.
Jeg går ud fra, at det er legalt, eftersom de sælges på ebay, men er der nogen som rent faktisk har købt en nøgle der og konstateret, at det fungerer uden problemer efterfølgende?
Avatar billede mort1 Ekspert
15. februar 2020 - 13:23 #1
Ja det har jeg, flere gange -  også flere gange med Office pakken, og den registreringskode jeg har fået tilsendt, via eBay,  bliver godkendt af Microsoft når programmet registreres. Hvis du er skeptisk, kan du eventuelt betale med PayPal, så er du sikret.
Avatar billede mort1 Ekspert
15. februar 2020 - 13:35 #2
Jeg har også, på eBay, købt noget som ikke fungerede (ikke Microsoft Office).  I det tilfælde fik jeg, uden at involvere PayPal, men med reklamation via eBays hjemmeside, fra dag til dag, pengene tilbage. Jeg tror på, at når ting sælges via eBay, så er det, som du selv nævner, legalt.
Avatar billede ebea Ekspert
15. februar 2020 - 13:56 #3
#2  -  Hvis du tror at alt som sælges på eBay er legalt, så er du nok lidt naiv! Nej, der er mange ting som ikke er legale varer, men sælges alligevel (især Software); eBay kan jo ikke tjekke alle de varer som sættes til salg, konstant. Derfor er der i brugerbetingelserne skrevet ind, at brugerne selv er ansvarlige for at de varer der sælges, er lovlige, overholder gældende lovgivning, samt de brugerbetingelser som er gældende! Masser af brugere blir' ekskluderet fra eBay, netop fordi de ikke overholder disse brugerbetingelser som eBay sætter!
Avatar billede kurtba Ekspert
15. februar 2020 - 23:29 #4
Så fik jeg prøvet det, og jeg fik en  nøgle, som fungerer til office 2019. Man kan så undre sig over, hvor de får dem fra, når det er til den pris. Men indtil videre ser det helt fint ud.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. februar 2020 - 14:31 #5
Man bør også spørge sig selv hvad man betaler til, der er skrevet artikler der fortæller at pirat-nøglerne finansiere terroisme og organiseret kriminalitet.
Så som 'kunde' bør man nok tænke over at man ikke kun sparer penge ved ikke at betale microsoft, men hvor ens penge faktisk havner..