Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2020 - 13:52 Der er 2 kommentarer

Hjælp med forbindelsen

Hejsa.

Jeg har et lille problem som jeg ikke rigtig forstår.

Mine forældre vil gerne have internet på deres tv.
De skal have internet på tv'et og en waoo tv boks, da de kun har plads til et lan kabel troede jeg bare man kunne købe en switch og derefter fordele et kabel ud til hver ting, men det virker ikke rigtig.

Det kommer netforbindelse til både tv'et og tv boksen, men den kan ikke logge på spotify, og hvis jeg prøve at tage en hastighedstest er det ligesom den ikke for noget forbindelse.
Youtube/Viaplay og andre internet sider virker fint. Så der er forbindelse.

Forbindelse er således: Lan kabel fra firberboks til switch, fra switch et kabel til Tv boks og et kabel til tv'et.

Jeg er ikke så god til alt det her internet halløj, så håber der er nogen kloge mennesker her inde som kan hjælpe mig :)

Tak på forhånd
Avatar billede INK Ekspert
15. februar 2020 - 18:51 #1
Hvem er internet leverandøren?
Hvad hedder Fiberboksen? Icotera xxx ??

Er det korrekt forstået, at både tv-boks og internet på tv fungerer gennem switchen? Eller er det kun én af delene ad gangen?

Er der wifi på fiberboksen?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. februar 2020 - 11:17 #2
Det netværk, jeres WAOO-boks skal bruge, kan I ikke brug til at gå på internet igennem.
Hvis WAOO-boksen skal have netværkskabel, skal den tilsluttes den port, der er beregnet til det formål (den er tagged til et vLAN).
TV'et vil kunne gå på internet via WiFi/LAN, men er der ikke WiFi til det, så skal der et separat kabel til det formål tilbage til jere router.