Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
17. februar 2020 - 00:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Gmail har sendt ALLE mail direkte i papirkurv og sender nye mail direkte i papirkurv

2 spørgsmål til nedenstående
Og da i alt 5.702 mail fra samtlige mapper  (Bank, venner, Sendt, Kladder osv.) er også havnet i Papirkurven, og der kun er 30 dage de mail forbliver i Papirkurven (inden de automatisk slettes), så har jeg travlt med at klikke og flytte tilbage til den mappe, de tidligere var i (mappens navn står stadig lige efter papirkurven - se evt selv i din egen papirkurv hvad jeg mener).
Det tager timer at finde ud af at læse og flytte dem, da mange kun var i "indbakke" og den findes ikke mere, men hedder nu "Primære" !!!
(jeg har været inde i POP, men der er intet at bemærke).

1. Hvor forandrer man at Gmail ikke sender alle nye mail i papirkurven?

2. Kan man ikke på en enkel måde få alle mail tilbage til deres oprindelige steder?

På forhånd tak for forslag.

Venlig hilsen
Phi2
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2020 - 03:27 #1
Deaktiver samtalen som grupper. Det havde jeg også haft problemer med fra min smartphone og fandt det her:

https://support.google.com/mail/answer/5900?hl=da
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2020 - 03:35 #2
Eller, er der ved fejl lavet nogen "Rediger eller slet filtre", for at organisere automatisk for dig?

https://support.google.com/mail/answer/6579?hl=da&ref_topic=3394656

Emne "Rediger eller slet filtre" derfra til "Filtre og blokerede adresser".
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2020 - 03:35 #3
Hopper af tråden
Avatar billede 450025 Ekspert
17. februar 2020 - 05:41 #4
phi2.    Klart du har et problem du har ikke vurdert å skaffe deg en Hushjelp tror du treng det 5.702 mail, du bruker Gmail å du har 30 dage på deg. Vær inderlig glad for at Gmail klare og slette 95% av det du har når du ikke har styr på dine ting.

Se hva Jørgen B skriv til deg bare der er du godt på vei til en løsning men du treng fortsatt Hushjelpen hun hadde vel fått sjokk om hu hadde dukka opp.

Banken høre da ikke hjemme der? Har du Venner så mange at det dekker en helt liten Landsby + alle Kladdene dine det må jo være en del det å da blir det kaos?

Råd til deg bruk det Jørgen B skriv han har god erfaring det vet jeg - så håper jeg Gmail hjelper til lidt også –  og du selv burte gått et lite kurs tror jeg det trenger du nok, så Rydding en god del viktig hushjelp klare og hjelpe deg lidt også.
  Eks en Plass i skyen ville hjelpe godt et kurs er ikke så dyrt det – kanskje du får det som katten mi at den ikke er død merkelig det men har sett den lander alltid på føttene og det gjør du også.

Tenk lidt nå – du blir ikke utestengt fra din Bank du dem elsker dine Gebyr –  alle Venner i Landsbyen blir ikke borte, og husk det er bedre med en Fugel i handen en 10 på Taket.

Om det er en trøst for deg er jeg selv ofte ute å hjelper andre ikke uvanlig at folk har 1200 Eposter i sin innbox så har dem fleste det å spør har du kontroll nei den er begrenset den?  Så du er ikke alene om dette. Men lykke til oppgaven løses nok ser du. Ha en fin dag.
Avatar billede INK Ekspert
17. februar 2020 - 13:08 #5
Du skriver mapper, men du mener vel etiketter. Mails skal ikke flyttes, men blot tildeles en etiket.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. februar 2020 - 13:24 #6
Du har rett ink har man Gmail så burte han selv vite at her snakker vi ikke om mapper men Ettiketter  jeg bare svarte i hans stiel, ikke vær bekymra lidt opprydding trengs nok i dette tilfelle hvis ikke hjelper nokk Gogle han på gli, forøvrig har han fått godt nok svar fra Jørgen B.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
17. februar 2020 - 13:37 #7
Til Jørgen B Tak for forslaget. Jeg har været inde i "Rediger eller slet filtre", og møjsommeligt gennemgået samtlige spammail, men der var ikke nogen der slettede almindelig indkomne mail.

Til Arne Mathiesen. Jeg har haft Gmail siden 2005 og har derfor modtaget mange mails fra venner og familie med diverse foto. Og mails fra bl.a. bank osv.
Og hvis jeg skulle holde orden, så foregår det jo netop ved at flytte disse forskellige  mail over i de relevante mapper/etiketter, så ved jeg ikke hvordan der ellers skulle holde orden. Har du et positivt forslag?
Din sarkasme med gentagne "hushjælp" indput, er på grænsen til at være uforskammet. Hvad hjælper det?
Du bedes venligst lade være med at kommentere mine spørgsmål fremover.

Til Ink. Ja, men lidt sprogforbistring sker jo, og jeg håber at de fleste forstår problemet:
Hvordan forhindrer man, at mail automatisk havner i Papirkurven, når ingen filtre ser ud til at sende dem i Papirkurven?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2020 - 13:56 #8
POP indstillinger? Ja, er det fra Outlook fra Office?
Måske er det på Outlook du skal kigge på filtre eller organiser eller fra Windows 10 indstillinger som bearbejder gamle beskeder for dig?

Ser på tråden senere.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. februar 2020 - 14:13 #9
Kort svar jeg har hatt Gmail like så lenge som deg, jeg har bare lært å ha orden i det jeg har, det jeg svarte med Hushjelp var vel for og få deg til og rydde opp lidt det forstod du nok ikke?.

Da er masse gjort det forstod du ikke og det står jeg fortsatt ved du oppfattet meg som uforskammet gammal gubbe og det ber jeg om tilgiving for  en Gmail med så mange forskjellige poster er dette faktisk en smart ide, og rydde iblandt for ikke og miste kontrollen helt.
Du har fått god hjelp av Jørgen B bruk det når du har ryddet en stund. Da er du på rett kjøl . Jeg hopper av og lykke til.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
17. februar 2020 - 14:27 #10
Til Jørgen B. Tak fordi du svarer.
Nej, det er ikke kun fra Outlook (som ikke er aktiv). Det er udelukkende Gmail, hvor alle mail fra alle.afsendere er havnet - og alle nye mail - havner i Papirkurven, uanset hvem der har sendt/skrevet, og uanset hvilken browser eller dokument behandler, der er anvendt.
Og jeg har fulgt dit råd, og sat "Samtalevisning fra", men intet er forandret, så det kan heller ikke være det der er problemet, de havner stadig i Papirkurven.

På forhånd tak for din indsats
Avatar billede 450025 Ekspert
17. februar 2020 - 16:09 #11
phi2  Prøv en test når alt er i papirkurven flytt over 4 eller 5 poster til innbox havner også dem i Papirkurven er det jo greit.
Epost for prøve ved en helt ny mail, hvordan oppføre den seg får du samme svar da også? Et forsøk bare mulig du får samme svar.  Men Prøv?
Det koster så lite men fremdeles bør rydde opp.

Når du har rydda  opprett 4 til 5 nye Gmail da - 1 For alle kladdeark du har -  1 For alle offentlige ting du kan jo ha sikkert 12-15 Etiketter  i hver  - Ja ikke glem alle Venner da du er straks opp i over 6000 elementer alt  nå er det ikke sikkert dette hjelper heller men du har jo fått en del tips alt.

Jeg var hos en Venn trengte hjelp som deg her han hadde Flybiletter 2 i året helt fra 2006  spurte om han venta å\ få rabatt av Selskapet for alle disse. Som sagt bare en tanke det.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2020 - 10:50 #12
Jeg havde tidligere oplevet Outlook sletter mail, husker ikke hvor det er, men hjælpede at starte forfra eller kigge på indgående besked konfiguration, og kan rettes direkte fra papirkurv ved at højre klikke 'som jeg ikke husker'. Microsoft havde lovet at rette for fejlen. Én af grunde til jeg kun bruger det via Gmail app og direkte fra browser disse dage.

Måske kan dette hjælpe:

Hvis dine e-mails automatisk sendes til mappen Papirkurv mappe, kan det være, at der er indbakke-regler, der er konfigureret, der sender dine meddelelser til en mappe.  Må vi vide, om du har konfigureret nogle regler på din Outlook program? Google mail konto?  Du kan kontrollere det ved at gå til Valg> Mail> Automatisk behandling> Regler for indbakke og feje.  Hvis der er regler, skal du gennemgå venligst hver enkelt og se, om der er indstillet en regel til at sende beskeder til din mappe med slettede poster.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. februar 2020 - 11:54 #13
#12 Jørgen B flott at du kom tilbake med denne posten, men helt fra første posten min sa jeg ifra Outlook kjenner jeg ikke noe til har ikke hatt bruk for dette.

Men phi2 la opp til lidt misforståelser selv – der finnes ikke mapper i Gmail men Etiketter – Bank har ingen ting å gjøre i Gmail kanskje i Danmark men her bruker vi Brikke –  ikke kladdeark heller har noe der å gjøre.

Klart man må være forsiktig med Humor over for folk som ikke forstår dette – det forteller bare lidt om personen det - jeg har brukt Gmail like lenge som han – men jeg vet med en vis orden så trenger man ikke 5.702 poster.

Jeg har beklaget denne Humor til han men til tross for det bør han lære seg og rydde opp lidt alt for mange gjør ikke dette I dag men faktisk nødvendig det..

Når det gjelder deg Jørgen B jeg har ikke vert så mye borte i deg med noe men har fått utrolig gode løsninger når jeg har trengt dette og jeg har Takket for dette.
Ser på siste posten din nå er jeg sikker at også phi2 blir fornøyd han også for der noe i det du skriv til han.. Mvh til begge 2 fra Arne
Avatar billede MADOlsen Forsker
18. februar 2020 - 13:22 #14
#13 Hvorfor dette behov for oprydning?

Jeg fik min Hotmail-adresse i 1999, og har aldrig slettet én eneste ikke-spammail. Så jeg har også mange tusinde mails liggende og ser absolut ingen grund til at rydde op i noget som helst.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
18. februar 2020 - 14:12 #15
Til Arne. Jeg har selvfølgelig en bank mappe/etiket, da jeg får mange mail fra banken i løbet af de 16 år jeg har haft Gmail.
Dine ligegyldige uvedkommende kommentarer og dit ekko af Jørgen giver intet udbytte, og er bare en kopi og støj på linjen. STOP med at kommentere.
Jeg beder dig undlade at kommentere FREMOVER,

Til Jørgen B. Jeg har nu prøvet at gå ind i min Outlook konto, og har nu 2 gange fået sendt en sms med kode, som jeg har indtastet, og så går det hele i stå.
Det skal tilføjes, at det er rigtig mange år siden jeg har anvendt denne Outlook.
Jeg har slået VPN fra, så det er ikke det der blokerer.

PS. Jeg fik via googleone-support@google.com, den vejledning hvordan Gmail/Google kunne tilbageføre ALT, hvad der lå i Papirkurven inden for de sidste 30 dage. Det var en katastrofe, idet ALT igen blev samlet i Papirkurven, også alle de 1.200 mail jeg lige havde fordelt, lå nu igen i Papirkurven.
Så nu er der 6.125 mail i Papirkurven.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. februar 2020 - 15:40 #16
Gratulere med 6.125 Eposter  slikt styr slipper jeg snart får du 10000 Mail
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
02. december 2020 - 11:50 #17
Fik google/gmail til at genoprette min mailbox, så nu er problemet løst:
https://support.google.com/accounts/answer/7682439?hl=da